10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • BEARCAT
    #51399
    Kiderült miért nem alkalmazzák az új Iron Dome légvédelmi rakétákat az izraeli települések védelmére. A politikusok és katonák által egyaránt támogatott projekt eredménye ugyanis kb. 15 másodperc alatt végzi el a célpont felderítését, azonosítását és az elhárítórakéta indítását. A Gázából tűz alá vett legtöbb célpont védelméhez azonban ez a 15 másodperc túlságosan is sok, a településekre indított rakéták repülési ideje sok esetben még ennél is kevesebb. Nos, hát ez a magyarázata annak, hogy a hat hónappal ezelőtt szolgálatba állított légvédelmi rendszert miért nem használják a támadásoknak leginkább kitett térségben.

    Az Eurocopter brazil leányvállalata a Helicópteros do Brasil (Helibras) tegnap átadta az első három EC725 helikopter a brazil fegyveres erők részére. Ezek a helikopterek még Franciaországba lettek legyártva és a Helibras csak a helyi igényeknek megfelelő módosítást hajtotta végre rajtuk. A megrendelt 50 darab helikopter egy része az Itajubában létesített moduláris felépítésű, alacsony fenntartási költségű ökohatékony üzemben kerül összeszerelésre 2012-től. Az itt készült EC725-ös helikopterek alkatrészeinek több mint 50 százaléka Brazíliában kerül előállításra.

    A Kommerszant orosz üzleti napilap csütörtöki számában arról tudósított, hogy az indiai Talwar-osztályú (Project 11356) fregattokat építő Yantar hajógyár további 100 millió dollárra tartana igényt a 2006-ban megköttetett szerződésben foglalt 1,6 milliárd dolláron felül. Az újság szerint a pénzhiány késeltetheti a Yantar által épített harmadik fregatt 2011-2012-ben esedékes befejezési dátumát.

    A US NAVY keleti parti flottájában két hadihajót a szemlebizottság hosszú időtartamú bevetésekre alkalmatlannak ítélt. A Mayport-ban horgonyzó 22 éve szolgálatban álló Ticonderoga-osztáyú USS Philippine Sea(CG-58) a meghajtó rendszer, elektromos rendszer és a fegyverzet terén tudott felmutatni hiányosságokat, míg a honi kikötőjét Norfolkban tudó 26 éve szolgálatban álló USS Nicholas (FFG-47) Oliver Hazard Perry-osztályú fregatt szintén a meghajtó rendszerben és a harci rendszeriben nem felelt meg a követelményeknek. A december 6-10 közötti szemlék minősítése persze csak átmeneti állapotot jelent, az okok alapos feltárása és megszüntetése után mind a két egység bevethetővé válhat egy következő szemlét követően. Ebben az évben egyébként a haditengerészet 41 hajóján volt szemle, melyen 31 hajót kielégítő 8 másikat gyenge harcértékkel bíró állapotban találtak. A hajók állapotát pontozási rendszerrel mérik fel a szemlézők, így a 0,80-1,00 kielégítő, 0,60-0,79 gyenge és 0,00-0,59 nem kielégítő besorolásba kerülhetnek az egységek állapotuknak megfelelően.

    December 18-án sikeresen gyorsított felszállási sebességre egy F/A-18E Super Hornet szuperszonikus csapásmérő vadászgépet a General Atomics által készített elektromágnesen katapult. A gépben a 23. teszt és kiértékelő század (VX 23) pilótája Daniel Radocaj hadnagy ült. A Lakehurstben megépítet EMALS tesztpéldány a következő napokban több alkalommal is sikeresen megismételte 18-i tettét.

    December 20-án a Spanyolország-i Sevilla repülőteréről levegőbe emelkedett az A400M szállítógép negyedik példánya is. A helyi idő szerint 10:18-kor felszállt gép öt óra és 10 perccel később szállt le.

    A Szuhoj Szu-25 UBM állami átvételi tesztjei befejeződtek a héten. A kétüléses, alaposan modernizált, harci feladatokra is alkalmas kiképzőgép első felszállására 2008. december 6-án került sor.

    A 250. Eurofighter Typhoon is átadásra került. Az európai koprodukcióban készülő repülőgép 250. Példányát az Olasz Légierő kötelékébe kerül. A gépet egy kis ünnepség keretén belül a Pratica di Mare bázison adták át. A Typhoon 311. század állományában szolgál majd.