10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • ambasa
    #51356
    Hát nem tudom, de nekem ezt (régi időkbe vesző emlékeim szerint, amely természetesen nem csalhatatlan) máshogy tanították.

    Természetesen az egy következmény, hogy változik a beáramló levegő mennyisége, de szerintem a mach-kúp feladata nem ez.

    Amikor a 21-es kúpja előre mozdul az azért van, mert a központi test különböző kúpszögű elemekből áll, ezáltal nem egy, hanem több lökéshullám kúp keletkezik, amelyek több fokozatban csökkentik a levegő sebességét, illetve megváltoztatja a szívócsatornában azt a tartományt, ahol a levegő sebessége (egy laval-fúvókában) ismét hangsebesség felé gyorsul (ami viszont védi a lökéshullám rendszert a hmű változó üzemmódjából adódó hatásoktól), aminek a végén létrejön az a merőleges lökéshullám ami mögött ismét hangsebesség alatti a levegő sebessége, immár stabilan.

    Ha elfogadnám, amit állítasz, akkor miért nincs szükség a hangsebesség alatti repülőgépeknél repülés közbeni levegőmennyiség szabályozásra a szívócsatorna által (pl az általam tanult utasszállítók szívócsatornájában ilyennek nyoma sincs), illetve a Mach-kúp (tudtommal) éppen nagy sebességnél mozdul kifelé (csökkenti a keresztmetszetet) amikor általában pont megnő a hajtómű levegő igénye (természetesen az is gaz, hogy a sebesség növekedésének következtében megnő a beáramló levegő mennyisége)?

    TG

    Ui. közben utána érdeklődtem telefonon egy kicsit, az első a felszálló redőny, míg a hátsó a pompázs-szelep, nem rugó terhelésű, saját súlya tartja zárt helyzetben.