
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #51354 Üdv!
A gond, az, hogy a Mach-kúp, vagy más esetekben, mint a MiG-29, vagy éppen a Concorde a Mach-gát szerepe nem a levegő mennyiségének a szabályozása, hanem a levegő sebességének hangsebesség alá csökkentése. A levegőmennyiségének a szabályozása, pl a MiG-21-nél a gép orrán lévő hidraulikus működtetésű pompázs-redőny vagy szelep (plusz levegő kiengedése), illetve a szárnytő előtt-alatt lévő rugóterhelésű levegő beeresztő-szelep (plusz levegő beengedése szolgál.
Képek ás szöveg a szolnoki múzeum honlapjáról:
"Nézzünk be a Mach-kúp mellett ! Itt elöl a bal oldali pompázs-gátló szelep és mozgatórúdja látható. A hajtómű számára felesleges levegőt ereszti ki. Kissé beljebb az éppen ellentétes célú, rugó ellenében befelé nyíló, levegő beeresztő szelepet látod (majdnem)."
"Az oldalszám előtt az állásszög-jeladó. A kettő között a baloldali pompázsgátló szelep, amely a kompresszor számára felesleges levegő kieresztésére szolgál. Az ilyen repülési helyzetben egy munkahenger befelé nyitja a szelepet - és a felesleges levegő kiáramlik rajta."
(szerintem kifelé és aki írta elírta)
"A pompázsgátló szelep "ellentéte" a kép közepén lévő levegő-beeresztő szelep. Ez akkor jön működésbe, ha az aktuális repülési helyzet folytán a kompresszornak "légszomja" van. Rugóterhelés ellenében automatikusan nyílik (befelé)."
TG


