10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51238
    A Zumwalt osztályon két gázturbina és kettő diesel-generátor adott, elvi összteljesítménye 78MW, amibe azonban bele tartozik a meghajtás is. Arra vonatkozólag nincs információm, hogy a railgun rendszer milyen hatásfokon működik, tehát bajos meghatározni, hogy mi lesz ilyen téren a helyzet.

    A haditengerészet (többek között) abban látja a railgun előnyét, hogy "biztonságosabb", hiszen a hajtótöltetek robbanásveszélyesek, míg a railgunnál ilyen probléma nincs.

    A 2250m/s nem olyan hű de rendkívüli érték, Gerard Bull a HARP programban elért 3048m/s-ot, mégpedig két összetákolt és felfúrt 16"-os csatahajóágyúval. 1962-ben, vagyis lassan 50 éve.

    A Zumwalt "land attack ship", tehát a szárazföldi célpontok leküzdése a feladata, ehhez kell(ett volna) a railgun, érthető, hogy a nagyobb hatótáv esszenciája a programnak, hiszen a tengerről kell elérnie a szárazföldet, vagyis az, hogy mennyire "messze ér be", a lőtávtól függ. Itt pedig nem 5kg-os, hanem több száz kilogrammos lövedékekről beszélünk.