10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51230
    Ez nem annyira a KMW-től függ, mint inkább a Bundeswehr-től. A KMW nem fog saját pénzből nekiállni fejleszteni, mert az bizony sokba kerülhet. Nagyon sokba. Pláne úgy, hogy nincs stabil, biztos vevője előre jól lezsírozva.

    Amúgy korábban úgy nyilatkoztak, hogy valamikor az évtized második felében kezdődhet meg az előzetes munka. Ez alapján 2025 előtt nem lesz Leopard 3 - ha egyáltalán így fogják hívni.

    A Leo3-nak egyébként már van előélete, az 1970-es években a JagdPanzer elgondolást vitték tovább a topicban már többször előkerült VT 1-1 és VT 1-2 program keretében. Itt a test két szélére egy-egy 120mm-es ágyú került beépítésre, és a svéd S-harckocsihoz hasonlóan a testtel céloztak volna. Ebből nem lett semmi.

    Volt a Weggman-Leo2, amely egy radikálisan csökkentett Leo2, a torony magasságát jelentősen csökkentették (hogy a löveg -10°-os szögben is tudjon tüzelni, a torony közepén-elején egy felnyíló "csapóajtó" volt a löveg felett), illetve az EuroPack miatt kisebb motortér miatt egy futógörgő és egy méter hosszal rövidebb lett volna a teknő. Ez a változat erősebb páncélzattal lett volna ellátva, miközben a tömege 60 tonna alatt maradt volna. Ez sem valósult meg.





    Aztán ugye a németek aktívan dolgoztak a külső (torony nélküli) fegyverelhelyezéssel, volt már kép ugye a Marder 1-esen így elhelyezett 105mm-e lövegről. Aztán ott van a Panther elképzelés, amely "zsiráfnyakú" (hosszú gémen akár 7-12 magasra is feltolható) elhelyezett rakétaindító toronnyal rendelkezett, amely egyaránt alkalmas volt páncéltörő és légvédelmi feladatra (ADATS rendszer, ha ez mond valamit).






    Hogy milyen lesz az új harckocsi? Az az adott kor igényeitől függ. 10-15 éve mindenki a kis tömegű, legfeljebb 25-35 tonnás "könnyű" harckocsikat preferálta volna, a könnyű légi szállíthatóság miatt. Ma ezzel szemben "nehéz" harckocsik mocorognak, mert az IED-k és a városi harc ezt igényli.

    Az biztos, hogy a személyzetet valahogy száműzik a testbe, a torony vagy személyzet nélküli lesz, vagy torony nélküli megoldás (mint a Stryker MGS esetén). Első körben jönnek az elektro-kémiai ágyúk, ahol a hajtótöltetett konrollált elektronikai gyújtással működtettik el, hogy ideálisabb legyen a lövedék gyorsulása. Később esetleg jönnek az elektromagnetikus (railgun, coil gun) fegyverek.

    A franciák a Leclerc 2015-nél már felvázolták, hogy minden harckocsinak saját felderítő UAV-je lenne, amely fentről deríti fel a bújkáló ellent. A LecLerc 2015 program persze most már kukában van, helyette egy városi hadviselésre szolgáló csomagot csinált a GIAT. Mert most erre van igány...