10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51173
    Ez tiszta, de gondoltam max 2-4 km-ről látja nyomorult a megfestését a célpontnak. Ezek szerint ez téves elképzelés a részemről?
    Wiki az M30-ra ír (ami szerintem uez) 60-100 km.-t.


    Az LGB-k (lézervezérlésű bombák) 20-30km-ről is képesek befogni a megfestett célt manapság, tehát még ha ennek a felét veszed is, akkor is bőven elég távolság adott a rakétának a pályamódosításra.

    Kezdjük ott hogy hogy működik a CAS? Mi az a max távolság ahonnan még hatékonyan tudnak beavatkozni? Mert ha mondjuk a gépektől mért 100km-es sugarú körben akkor ok, de nekem ez kevsnek tűnik.

    A CAS azt jelenti, hogy a vadászgép közvetlenül cél közelében, a felett manőverezik, ott dobja le a bombáit, engedi el a rakétáit. Tehát a célkörzetétől legfeljebb 10, talán 15km-nél messzebb nem nagyon van (elviekben lehetséges akár 30km-ről is LGB-t indítani, de ez már nem CAS).

    Tengóknál hogy vannak a generációs besorolások? Tudom ezek nem kőbe vésett dolgok, de nagyságrendileg csak meg lehet mondani.
    Gugli nekem nem segített. (Gondolom nem benne van a hiba...)


    Nincsenek kőbe vésett generációs besorolások, még annyira se, mint a vadászgépeknél. Ha hozzávetőleg mégis kell egy, akkor az Orosz Rubin tervezőiroda így osztályoz:

    I. Generáció: I. és II.Vh desing, két-három hajócsavar, általában nem áramvonalas kialakítás, sőt, fedélzeti ágyúk jelenléte.

    II. Generáció: Áramvonalas kialakítás, sima, akadálymentesített fedélzet, kiemelve, hogy dedikált "gömbszonár" az orrban. Az orosz a Tango (Project 641B) osztálytól számolja el.

    III. Generáció: Egy hajócsavar, további áramvonalasítás, jelentős zajcsökkentés. Az oroszok a Kilo (Project 877 és 636) osztálytól számolják.

    IV. Generáció: További zajcsökkentés, oldalra néző szonárérzékelők. Az orosz a Lada osztályt sorolja ide.

    Szvsz ez a besorolás alapvetően hibás, például egy kalap alá veszi az első generációba a fedélzeti ágyús egységeket és az U-XXI osztályt, illetve annak alapjaira való épülést. Ezen kívül kissé elhanyagolja az "Esőcsepp" alakú test áramlástani előnyeit, persze érthető, mert ugye az amerikaiak és a nyugati haditengerészetek ezt már az 1960-as években meglépték, míg a szovjetek bő tíz évvel követték őket. Hasonló késés van a szonárrendszer elhelyezése terén (igaz itt már keményen bejátszik a szovjetunió széthullása utáni orosz belassulás).