10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • BEARCAT
    #51148
    Az ENSZ fegyverzet-ellenőrzés az adatai azt mutatják, hogy Oroszország szállított legalább 1800 vállról indítható légvédelmi rakétát Venezuelába 2009-ben. Az Egyesül Államok szerette volna meghiúsítani az üzletet, mivel attól tarnak, hogy az SA-24-es Igla-S rakéták a kolumbiai marxista lázadókhoz vagy mexikói drogkartellek kerülhetnek. Venezuelában több mint 2400 SA-24-es megvásárlása mellett döntöttek.

    Az olasz légierő a készül a C-27J Spartan taktikai szállítógépeket egy új feladatkörben kipróbálni. Ez pedig nem lesz más, mint a földi csapatok védelme az improvizált robbanóeszközöktől. A védelmet két rendszer fedélzeti integrációjával valósítanák meg. Az egyik egy rádiózavaró berendezés, amely az IED aktiválását végző rádióparancsot semlegesítené. Ezt a technológiát először két évvel ezelőtt tesztelték, egy Szardínián folytatott hadgyakorlaton. A véglegesített változat fejlesztése immár a végéhez közeledik. A másik egy AESA radar, mely a földfelszín alatt is képes az IED-k felderítésére. Ez a Thales Alenia Cosmo-Skymed műholdakról került átvételre.

    Az idahoi Mountain Home légibázison fognak állomásozni a Szaúdi Királyi Légierő gépei. No persze nem az egész, hanem csak 12 darab F-15SA. Ugyanis ezen a bázison történik az ország típusra kerülő hajózóinak képzése és ennek megkönnyítésére kerül egy századnyi gép az USA-ba. Az RSAF öt éven 2014-től a 2019-ig lesz jelen a bázison. A kiképzőszázad első négy gépe 2014 elején, közepén települ majd át, míg a fennmaradó nyolc az év végéig érkezik meg.

    Az osztrák fegyverzetcsökkentés hírére már sokan Leopard-2-es harckocsik megvásárlásáról álmodoznak hazánkban, azonban egy kicsit reálisabban gondolkodva nem biztos, hogy pont ezek miatt volt az állítólagos érdeklődés a sógoroknál. Ausztria 1993-ban vásárolt több mint száz Mistral légvédelmi rakétát, 76 indítóállványt, valamint 1998-ban ezek kiszolgálásához 16 Thomson-CSF RAC 3D közepes hatótávolságú 3-D radart. Ugyanis a kivonás a harckocsik mellett érinti az irányított páncéltörő rakétákat, a 8 illetve 12 centis aknavetőket, légvédelmi gépágyúkat és állítólag néhány Mistral egységet is.

    A 2011-es Aero India rendezvényen fogják bejelenteni, hogy melyik pályázó nyerte az indiai légierő légcsavaros kiképzőgépekre tenderét. A HPT-32 Deepak váltótípusából 75 darabot kívánnak beszerezni, egy gyorsított eljárás keretén belül, a Deepakok rossz műszaki állapota miatt. A népes mezőnyt a Hawker Beechcraft T-6C, a Pilatus PC-7 MkII, a koreai Aerospace Industries KT-1, az EADS PZL-130 Orlik TC-II Lengyelországból és a Grob 120TP Németországból alkotja.

    Az amerikai tengerészgyalogság teljes mellszélességgel kiáll az F-35B Lightning II mellett. Ezt bizonyítandó felsorolták hol, mennyi gépet fognak majd állomásoztatni. 128 repülőgép nyolc századba szervezve Cherry Point, Észak-Karolinában és 88 Lightning II (három század és egy kiképző egység) Beaufort Dél-Karolinában. 96 F-35B állomásozik majd (hat század) Miramar-ban Kaliforniában és 88 (öt század) megy Yuma-ba Arizonában. Az első egység 2012-ben kapta volna meg első gépét a legújabb hírek szerint ez a dátum további két évvel fog csúszni.

    Törökország vizsgálja a dél-koreai-indonéz KF-X programhoz való csatlakozás lehetőségét. A Korea Times napilap értesülései szerint Ankara ugyanannyi fejlesztési költséggel szállna be a programba, mint Indonézia.

    Az utolsó hat darab gép megérkezésével teljessé vált a pakisztáni F-16 C/D Block 52-es flotta. A 18 2005-ben megrendelt gépből az első három, májusban érkezett Pakisztánba a második három, októberben, majd a múlt hónapban további hat repülőgépet szállított le az amerikai gyártó.

    A Denel Aviation megerősítette 12 Cheetah C vadászgép eladását Ecuador részére. Mike Kgobe vezérigazgató elmondása szerint az ecuadori légierő átfogó karbantartási és támogatási szolgáltatást is igényelt legalább öt évre terjedően, azonban mutatkozik lehetőség eme szolgáltatások későbbi meghosszabbítására is. A Cheetah a Dassault F1 és esetleg a Sepecat Jaguar váltótípusa lesz Ecuadorban.