10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #51119
    Na ez az, de itt jön a kérdés: a piac vevő-e lesz erre.

    Elég "olcsó" SSK van a piacon, a Kilo, még a Lada is idefér, esetleg az U-214 (abba is lehet olcsóbb rendszereket kérni), de talán még U-209-est is lehet kérni (ha izraelnek legyártják a 2 további Dolphin-t, ami ugye U-209 módosulat) vagy a svéd Kockums (Gotland vagy A26). Továbbá a Scorpéne is ott van még (DCNS/Navatnia).

    Ha nem "nyugat-barát", akkor pedig szóba kerülhet Kína és/vagy Észak-Korea is. Kína eddig nem volt túl aktív e téren, de azért bőven van már tapasztalata.

    Ezen gyártók előnye, hogy van bőven referenciájuk, évtizedek óta tengeralattjáró gyártással foglalkoznak. A Navatnia első fecskéje a Scorpéne, de azt a franciákkal közösen gyártják. Az S-80 pedig nem éppen sikersztori eddig, mert csak csúszik és terebélyesedik.

    Továbbá ott vannak a használt SSK-k beszerzési lehetőségei is. Szóval van bőven opció. Ide betörni azért nem annyira könnyű. Szerintem.