10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • BEARCAT
    #51048
    Az új Gerald R. Ford-osztályú repülőgép-hordozók (ennek második egyelőre még név nélküli egységének építésre most kapott Northrop Grumman Corporation 323600000 dollárt) a fedélzetén először megjelenő elektromágneses katapulttal a fejlesztést végzők szerint még az idén megtörténhet az első repülőgép indítás. Egy az alkalomra kiszemelt F/A-18E Super Hornet felműszerezése folyamatban van, és a tervek szerint karácsony előtt sor kerülhet az EMALS-al történő indítására. A Lakehurstben épült prototípus tavaszi első működése óta 722 alkalommal gyorsított fel különféle tömegű maketteket, akár 180 csomós sebességre is. Ha a Super Hornet indítása sikeres lesz a következő évben sor kerülhet a C-2 és a T-45-ösök első indítására is. Az első két beépíthető EMALS 2011-re kell hogy elkészüljön. Ha a rendszer nem készül el időben, a haditengerészet kénytelen lesz visszatérni a régi gőz katapultok alkalmazásához, azonban ez költséges késlekedéseket és újratervezést vonhat maga után az új hordozók építésénél.

    Amerikai hírszerzői értesüléseket erősíttek meg észak-koreai disszidensek. Így most már bizonyos, hogy Észak-Korea kormánya egy speciális kutatócsoport hozott létre az Országos Honvédelmi Technológiai Intézetben, melynek célja nukleáris töltettel ellátott tengeri aknák és torpedók megvalósítása. A nukleáris töltetű aknák Kína figyelmét is felkeltették. A Dalian Haditengerészeti Akadémia kutatói egy a hidegháborús időkből származó, hagyományos töltetű amerikai akna kezük ügyébe került példányát használják fel a program megvalósításához. A kínai program eredményéről nincsenek információk, azonban ha sikerrel járnának a fejlesztések azok könnyen bizonyíthatókká válnak. Mint oly sok mindent, a szovjet haditengerészet által kidolgozott, a tengeralattjárók külső felületére csatlakoztatható aknatelepítő konténerek terveit is megszerezték a kínaiak és ezeket felhasználva szeretnék kiegészíteni a tengeralattjáróik fegyverzetét. Ezek segítségével egy tengeralattjáró akár 50 tengeri aknát is képes hordozni a meg szokott torpedó/rakéta/robotrepülőgépekből álló fegyverzetén kívül.

    Az F-35B Lightning II-es programja lehetséges, hogy tovább fog gyöngülni. A Royal Navy kiszállása után most Olaszország fontolgatja a rövid fel-és függőleges leszálló variáns számának csökkentését. A típussal szembeli kétséget egyértelműen az emelkedő költségek és technikai problémák szülik. Persze a JSF képességeit nagyra értékelik így a szárazföldi bázisról üzemeltethető A változat beszerzésében gondolkodnak a talján döntéshozók.

    A Japán Honvédelmi Minisztérium a Mitsubishi Heavy Industries pályázatát választotta ki nyertesként az UH-60J helikopterek leváltására kiírt tenderen. Az 1991 óta üzemelő kutató-mentő feladatkört betöltő helikopterek leváltására 40 darab újgyártású UH-60J kerül beszerzésre 20 éven át tartó logisztikai támogatással 2,3 milliárd dollár értékben. Az új helikopterek korszerű pilótafülke műszerek mellett műholdas kommunikációs rendszerrel, ütközés-elkerülő rendszerrel valamint légi utántöltőcsonkkal lesznek ellátva. A Mitsubishi Heavy Industries eddig 226 darab Sikorsky licenc alapján készült H-60-as helikoptert épített az ország számára.

    A tajvani védelmi miniszter helyettesének szerdai beszámolója szerint jól hadanak a hazai fejlesztésű robotrepülőgépek gyártásával. Chao Shih-chang elmondása szerint a szárazföldi célpontok ellen bevethető Hsiungfeng IIE (HF-2E) valamint a szuperszonikus hajók elleni Hsingfeng III gyártásának üteme 201-re éri el a maximumot. Az országban nemsokára elkezdődik több hazai fejlesztésű fegyver gyártása, egy pilóta nélküli légi jármű mellett, a Leiting 2000 sorozatvető, valamint a Yunpao (Cloud Leopard) páncélozott harcjármű termelésének elindítása is sorra kerül.

    A kanadai ellenzék is sokallja az F-35-ösök árát, éppen ezért megpróbáltak keresni egy olcsóbb alternatívát keresni. Találtak is Svédországban egy harmadával olcsóbb lehetőséget a CF-18-asok leváltására. Természetesen a Saab Gripenről van szó, melyből 65 korszerűsített példányt ajánlottak 40 éves technikai támogatással az F-35-ösök árának 2/3-ért. A liberálisok kezdeményezését azonban a jelenleg kormányzat azzal az indokkal söpörte le az asztalról, hogy az F-35-ös az egyetlen rendelkezésre álló légi jármű, amely megfelel a kanadai erők követelményeinek.

    Még egy kis Gripen. A JAS-39-es első repülése 22 évvel ezelőtt 1988. december 9-én történt meg.



    Az Egyesült Államokban az FBI letartóztatott egy 22 éves haditengerészeti hírszerző szakértőt, aki bármelyik ország számára szívesen eladta volna információt. Az FBI egy meg nem nevezett külföldi kormányzat képében létesített kapcsolatot a rövid pályafutású kémmel, akit az átadáskor kaptak el.