
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
ambasa #50730 "Piszok mázlijuk volt, hogy az elején kilőtték a B. központi tűzvezető állását, így nem kaptak be komoly (vagy egyetlenegyet sem?) találatot."
08.47 A HMS Rodney tüzet nyit 20.000m-ről
08.48 A HMS King George V tüzet nyit
08.49 A Bismarck tüzet nyit a Rodneyra
09.02 A Bismarck elszenvedi az első találatot
09.08 A Bismark mellső tűzvezető rendszere kiesik találat következtében
09.13 A Bismarc hátsó parancsnoki állásai s megsemmisül találat következtében.
09.31 Bismarck leadja utolsó sortüzét.
Vagyis 08.48 és 09.08 közötti közel 20 percben a Bismarck tűzvezetése teljesen működött (majd még 5 percig a korlátozottan), ennek ellenére nem ér el találatot. Sajnos tudom, hogy a Bismarck hívőknek ez nem illik bele a képébe,de a Hoodot elpusztító találat a nem lebecsülendő jó kiképzés mellett legalább annyira a szerencsének is betudható volt. És erre bizonyíték a második összecsapása, ahol már a szerencse elpártolt mellőle.
Nem tudok vitatkozni a KGV-és cikkről, mert még nem olvastam, nem állítom, hogy a KGV osztály jó, vagy rossz lett volna többek között a fenti okokból, mindössze azt vitatom, hogy az All or Nothing elgondolás annyira rossz elgondolás lett volna, mint amennyire gondolod (persze szerintem).
A kárelhárítás jelentőségére jó példa, hogy a Prince of Wales AoN csatahajó ugyan akkor pont ilyen okokból kifolyólag meglepően kevés találat következtében süllyed el.
Egyébként mondok egy meglepőt, a Bismarck orrán és tatján is meglepően gyenge a páncélzat. lásd itt
TG