
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#50692
Úgy néz ki, hogy van ugye a Primer kör. Ez a reaktorban felhevített gőzt (ugye jelenleg csak nyomotvizes reaktort használnak a tengókban) egy hőcserélőbe vezeti. A hőcserélőn keresztül kerül a Szekunder körbe a hőenergia, amely túlhevített gőzt hoz létre (megj.: ennek a megoldásnak az előnye, hogy amíg a primer körben a víz radioaktív sugárzást produkálhat, a szekunder kör biztonságos, nagyon-nagyon minimális a radioaktivitása). Ezzel a gőzzel gőzturbinát/gőzturbinákat forgatnak meg, ezzel termelnek áramot és forgatják a hajócsavart. A fáradt gőzt viszont le kell hűteni, hiszen a szekunder kör második feladata az, hogy lehűtse a Primer kört. A fáradt gőz viszont még mindig roppant energiával bír. Ehhez használnak tengervizet, egy második hőcserélővel, kondenzátorral lehűtik a szekunder kör fáradt gőzét, amely folyékony állapotban folytatja útját vissza a Primer és Szekunder kör közötti hőcserélő felé.
A gond ugye az, hogy a második kör lehűtéséhez tengervizet használnak, azt pedig valahogy mozgatni kell. Ha jól tudom egyes hajóosztályoknál úgy van kiképezve, hogy előre haladásnál egy áramlásterelővel a test mellett elhaladó vizet kényszerítik be, így legalább közvetlenül itt nem kell folyton mennie a szivattyúnak. A gond annyi, hogy hogy lassan halad vagy megáll, akkor a szivattyúkat mindenképpen be kell indítani - ezek pedig közvetlenül a tengervíznek adják át a zajt...
[center]
Egy két turbinás felállás, az egyik turbina az áramfejlesztésért, a másik a hajócsavar forgatásáért felel. Lehet látni a jól elkülönített Primer és Szekunder kört, és a Szekunder körben a kondenzátort illetve a tengervízbetáplálást ide.
A "francia megoldás", egyetlen gőzturbina van csak, amely egy erőátviteli rendszerhez van kötve, ez osztja el az energiát a turbogenerátor és a hajócsavar között.

