
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
savaz #50670 Kár, mert nekem a KGV osztály tetszik a legjobban.:-(
Tényszerűen meg megint csak Oli cikkeire hagyatkoznék. A POW cikkben azt írja, hogy a Bismarcknak az tett be, hogy egy cirkáló kilőtte a felépítmény tetején lévő tűzvezető központot. A Bismarck cikkben meg arról írt, hogy már az ütközet elején kilőtték a parancsnoki hídját is. hiába volt a Bismarcknak vastagon páncélozott parancsnoki harcálláspontja, nem onnan vezették az ütközetet. Azt hiszem hasonló valahol guadalcanal környékén is előfordult a japánokkal. A Duke of York esetében a radar vezetékét lőtték ki, ha ott a Scarnhorst nem jár hasonlóan (itt is a cirkálók lőtték ki), akkor nem lett volna ilyen egyszerű a menet.
Modern hajók a páncélozás hiánya ellenére sokat kibírnak. A USS Stark és a HMS Glamorgan beszedtek egy-egy exocetet és haza tudtak menni (állítólag az Invincible is). Az Atlantic Conveyor és a Sheffield is sokáig húzták, mielőtt elsüllyedtek. Az AC nek nem volt professzionális kárelhárítása, a Sheffieldnek volt, de pont azt találta el a rakéta.
Itt a strukturális kialakítás és a sebezhető pontok jó eloszlása sokat segíthet. A Coventynél pl.: pont a két géptermet nyitotta egybe egy bomba a tengerrel, azaz a lehető legnagyobb tér került víz alá. De a Perry oszt fregattokra direkt azért került egy csavar, mert több ugyan biztonságos, de egy találat a tatrészen úgyis mindent összekuszál (lásd POW vagy Bismarck),. inkább két kiengedhető segédmotor van a híd alatt beépítve, amivel akkor is hazamehet az eleje, ha ketévágta egy exocet.