
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
davidbog #50627 Végre olyan táma amiben hozzá tudok szólni. :)
Oli cikke ismét informatív lett. Utálom Churchillt, de kicsit én is túl soknak találtam a vele és a történelmi dolgokkal való foglalkozást. A KGV-osztállyal kapcsolatban egyetértek a Kurfürsttel, nem mondanám jó hajó-osztálynak. A Lion-osztály valamivel jobb lett volna. De az se győzött meg igazán.
A páncélzattal kapcsolatban: A navweaps.com -on vannak páncélátütési adatok. Több ágyúnál két táblázat is van: egy az ágyút rendszerbe állító nemzet táblázata, ami a saját páncélzatára vonatkozik és egy amerikai táblázat ami az amerikai páncélzatra vonatkozik. Valamelyest biztosan eltérnek a szabványok. Nyílván nem lesz pontos, de ezekből közelítőleg meg lehet tudni melyik volt ellenállóbb. A német és angol táblázatokban kevesebb a páncélátütési érték a hasonló távolságoknál mint az amerikai táblázatban, tehát ezek jobbak lehettek mint az amerikai.
Szintén a navweapons.com-on van egy összefoglaló páncélzatrokról, metallográfiai szempontból. Nem nagyon tudok angolul, de az összeítést körülbelül értem. Függőlegesen beépített, 4" vagy annál vastagabb páncéllemezek (tehát az övpáncél) minőségi szórzóját is tartalmazza. Az angol 0,928 az olasz 0,98-as szórzót kapott, német és az osztrák a két érték között, japán 0,83. Ternészetesen az amerikai kapott 1-es szorzót. Gondolom ebben is addig ügyeskedtek amíg csak összehozták hogy az amerikai a legjobb. Van más páncéltípusra is, de azt nem néztem meg alaposan.
Kicsit más téma. Az egyik fórumon olvastam olyat, hogy a mai ipar nem lenne képes legyártani a csatahajók ágyúit és páncélzatait, mert már nincs meg a technológia. Tehát nem tudnának reprodukálni 100%-osan egy 2. vh-s csatahajót.
A WoT-os topikban is volt szó a harckocsi ágyúk gyártásáról, de ott se derült ki, hogy azoknak az lövegeit hogyan gyártották.
Úgy tudom a csatahajók ágyúinál volt egy külső és egy belső rész (betét?). A külső több darabból állt, de a belső az nem? A harckocsiágyúknál is külön volt egy külső és egy belső rész? Huzagolást hogyan csinálltak bele? Milyen hőkezelésen ment át? Nitridálás vagy cementálás, vagy valami máson? Összességében azt szeretném tudni milyen technológiával gyártották a csatahajók nagy kalieberű huzagolt ágyúit és milyennel a harckocsik páncéltörő huzagolt ágyúit? Az idegen nyelvtudásom kevés volt ilyen témához, magyarul pedig nem sok mindent találtam (konkrétan semmit).