10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • BEARCAT
    #50605
    A Törökországgal történt szakítás után Izrael új „játszóteret” keresett harci gépei és személyzetei számára. A Jerusalem Post pénteki számában arról tudósít, hogy a légierő Nevatim és Tel-Nof bázisairól származó F-15 és F-16 harci gépei, valamint egy C-130-as Hercules Olaszországban volt gyakorlaton. A Szardínián található támaszponton két hetet töltött el az izraeli kötelék, ahol az olasz légierő Typhoonjaival közösen hajtottak végre repüléseket, melyek közül számos kismagasságú volt.

    Minden év november 23-án a francia Dassault vállalat egy kesernyés jubileumot tudhat magénak, ugyanis három évvel ezelőtt ezen a napon adat át az utolsó Mirage 2000-5 Mk 2 repülőgépet Görögország számára. Ezzel a momentummal úgy tűnik, lezárult a Mirage nevet viselő repülőgépek gyártása-korszerűsítése a cégnél.

    November 24-én Lancashire-i Warton repülőtérről indulva elvégezte első repülését egy információs adatkapcsolattal ellátott angol Tornadp GR4-es. Az angol csapásmérők Tactical Information Exchange Capability (TIEC) rendszerrel történő ellátásáról még 2007-ben írták alá a szerződést. A TIEC lehetővé teszi, hogy Tornado GR4-esek csatlakozzanak a digitális harcmezőn már szép számmal megjelent többi eszközhöz és kezelőikhez így velük adatokat cserélhetnek.

    Németország védelmi minisztere, Karl-Theodor zu Guttenberg bejelentette, hogy országa Torando különítménye ebben az évben befejezi a koalíciós erőket támogató felderítő repülések végrehajtását. 2007 áprilisa óta Mazar-e Sharif-ból felszálló Tornadók közül az utolsók a jövő héten indulnak haza. Jelenleg az 51. felderítő ezred néhány gépe tartózkodik Afganisztánban. Az egység bázisa Jagel közelében található.

    És még egy Tornado felhasználó: A jelenleg 2030-as kivonási dátum előtt még utoljára egy nagy volumenű korszerűsítésen esnek át az olasz gépek. A négy században szolgáló 74 talján Tornado a BAE Systems részvételével esik át az élettartam közepén esedékes modernizáláson. Új digitális kijelzők, éjjellátó szemüvegek, és Link 16 kerül majd az olaszországi Caselle gyárban integrálásra 2015-ig.

    BAE Systems tesztpilótája Graham Tomlinson nyugdíjba ment. Tomlinson volt az első pilóta függőleges leszállást hajtott végre a F-35B-vel az év elején.