10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #50376
    Az, hogy érdeklődik nem egyenlő azzal, hogy venni. A fele lehet, hogy informatív ajánlatkérés, semmi más. Mi is "érdeklődtünk" a Hornet iránt. Pénzügyileg meg soha nem volt az asztalon.

    Az F-20 túl öreg, és mai szinten elavult még, még ha kalapálgatnád is. Pl. ha ma támasztanád fel, akkor valahogy az új SH hajtóművet illene eleszuszakolni és wintipre AIM-120-at. Mindekettő elég necces a méretei miatt. Az F-16 egyszerűen túl kiforrott hozzá képes és csak le kell venni a polcról és tesreszabni.

    Használt F-16 gépeket olyan áron kapsz, hogy egy új F-20-at lazán lever és nagy difi nem lenne a képességek között, hacsak az F-20 nem kap meg mindent, amit egy új F-16. AESA, MAWS, IRST, stb. Akkor viszont mitől lenne olcsó az F-20? Tudomásul kell venni, hogy ha egy gép olcsó, akkor bizony nem tud annyit és nem univerzális, mint egy svájci bicska.

    Az F-20 akkor olcsóbb lett volna, de már akkor is a képességek hiányán bukott el részben a gép. Ma már valószínűleg a tapasztalatok hiánya miatt nem menne a dolog. Bizonyos dolgokra meg amúgy sem lenne képes, amire egy F-16C/D Block 60/70 igen.

    Ráadásul melyik 8? Mert, ha Etiópia és hasonló országok, akkor az a kb. kit érdekel kategóira. Pl. ha cseh és magyar léptékben vett volna összesen hat országg Griffet, akkor az kb. annyi lenne, amit egy körben rendelt EF-ből vagy F-15-ből legutóbb csak Szaúd-Arábia. Se darabra se értékben labdába nem rúgna akkor sem a Griff...


    A Rafale nevét miért olyan nehéz leírni...?

    ui.: És sokszor a Gripen-t is? :)