10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #50327
    Hány nem megvalósult programja is volt eddig a különféle országoknak? Felsorolni is képtelenség. Szó se róla, jelenleg nincs utódja a Harrier-nek, az F-35B az egyetlen esélyes. Dehát az F-35B a jelek szerint ezer sebből vérzik. Itt nem arról van szó, hogy, hogy nehézkesen halad a fejlesztés, és pár dolog nem úgy sikerült, ahogy eltervezték, hanem arról, hogy szinte minden létező ponton komoly kihívások vannak. Nem tudni még, hogy fognak pontosan leszállni az F-35B-k (a fő fúvókán kiáramló gázhőmérséklet még mindig túl forró, jelenleg azt tervezgetik, hogy emiatt új, megerősített burkolatot kapnak majd az America-osztályú hajók fedélzetei), nem tudni, hogy pontosan mekkora a súlytöbblet probléma, és sikerül-e úrrá lenni rajta (az már egészen biztosan látszik, hogy nem lesz képes tartani még a csökkentett hatótávot sem, tehát reálisan a várható hatósugara 300km körül alakul - CAP küldetésben, külső függesztményként jöhet még talán szóba külső üzemanyag tartály, de jelenleg a külső függesztménnyel való leszállást még nem is tesztelték az F-35B-n), a fegyverterhelése is marginális lesz (az AV-8B-t nem éri el, 2 légiharc rakéta és 8db SDB vagy 2db 1000 fontos bomba várhatóan), ekkor pedig még nem is beszéltünk a szerkezeti fáradás problémájáról, a folyamatosan áttervezett rotorról és rotor körüli részekről...