
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#50172
F22 és F35 nélkül az új EU-s és orosz gépek már elég közel lennének technológiailag az USA gépekhez.
Én itt az F-22A-ról beszlétem, igen, mindkettő Gen. 5-ös nélkül valóban rizikós lenne már. De ha az egyik Gen 5.-öst kivesszük a képletből... Itt van az a magas labda, amit Molni nem csapott le (de más sem). Miszerint a JSF-et dobják, és az F-22A továbbfejlesztésére koncentrálnak, kifejlesztik a haditengerészeti F-22N-t, és így tovább. Viszont az F-22A kifejlesztése után az "olcsó" F-35 (amely már bebizonyította, hogy nem fog tudni sokkal olcsóbb lenni az F-22A-nál) esetén felmerülnek a kérdések. Én azért az F-22A-t húztam ki a képletből, mert eredetileg nem készült multirole vadászgépnek. Légifölény vadászgépnek készült.
Amúgy én is a Commanche-ot kaszáltam volna el az ATF helyett, mert az ATF azért jóval nagyobb presztízs.
Lehet csak én nem vagyok megfertőzve a "vadászgépek mindenek felett" betegséggel? :D
A Commanche, FCS és hasonló programok mind-mind legalább akkora technológiai előrelépést ígértek/hoztak, mint az ATF. Az ATF-re viszont jelenleg nincs szüksége az USAF-nak. Ez a korábban említett agyzsibbadós eset, hogy nekik egy olcsó, hatékony "mudfighter" (talán "sárdagasztó vadász"? :D) kellene, nem pedig egy méregdrága, hipermodern elfogó vadászgép.
Preztízs? Azzal vagizni lehet, de háborút nyerni nehéz...