
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#50156
Ez szép elv, de fizikailag nem ennyi pénzt kell lepengetni érte. Most erre mit mondjak?
Hogy nem értetted meg, miszerint én a programot tekintem összességében? Maga az F-22A program árából mennyit lehetett volna az F-15/F-16 gépek fejlettebb verzióinak kifejlesztésére és beszerzésére fordítani? Te kötöd az ebet a karóhoz, hogy a gyártósorok leállításakor mennyi lett volna a fly-away cost. Én meg mondom, hogy itt nem a fly-away cost számít, hanem az, hogy szükség volt-e az adott időszakban az F-22A-ra, és megérte-e azt a ~65 milliárdot, amit ráfordítottak. Én erre mondom azt, hogy nem, nem érte meg. :)
RCS csökkentési megoldásk SH-n?
Megkérdezhetem pontosan mire gondolsz? Az SH-n lévő megoldások (fűrészfogas ajtók, egyenes beömlőnyílás, stb.) már az F-117A idejéből származtatott tudás. Ráadásul a McDonnal-Douglas semmilyen téren nem vett részt az F-22A programban, a vesztes YF-23 egyik al-vállalkozója volt, tehát aligha profitált a cég az F-22A-ból (legfeljebb az ATF tenderből).
MAWS rendszerek?
Őőőő.... úgy tudom az első amerikai MAWS az AN/AAR-44, majd az AN/AAR-47 volt, ezeket helikopterekre és tehergépekre integrálták. Azt nem tudom, hogy az AN/AAR-56 mennyiben volt úttörő (a Lockheed gyártja), de az AN/AAR-54 (Northrop gyártmány) előbb került ki, és szintén IR/UV frekin működik, ez került például az F-16-osokra. Az AN/AAR-56 nem jelent meg az F-22A-n kívül más gépen, legalábbis amennyire én tudom.
Gyorsabb data link?
Az F-22A datalinkje nem került át máshova, a B-2A és F-35-be kerülő rendszer esetén csak elvárás volt, hogy tudjon a Link-16-al és az F-22A rendszerével is kommunikálni. Nem tudok olyanról, hogy az F-22A datalinkje Gen. 4++ gépbe került volna.