
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#50149
25%? Ez valami nagyon téves infó lehet. A Hidegháború legsötétebb éveiben sem találtam 8-10%-os infónál többet.
Sajnálom, de te már csak a harmadik befutó lehetsz, aki félreolvasta hevenyészett kis írásomat. :D
Mivel kellene? Minden további új gépért kb. ennyit kell lepengetni. Ezek után tényleg elég viccesnek tűnik, hogy a bevethető gépszámot 4++ vadászokkal emeljék, mert a fajlagos üzemeltetési költségek miatt a képességgel számolva én is inkább egy F-22-őt vennék két SH vagy F-15SE helyett...
Én továbbra is a komplett program költségeit nézem. Az A-12 és a RAH-66, illetve az FCS is azért kapott kaszát, mert túl drága, túl fejlett volt a feladatra a megítélés szerint (a Zumwalt-osztály is csak paraszthajszállal kerülte el ezt a sorsot). Az ATF/F-22-re ugyanúgy ráillik ez a jelző.
Igen. Ugyanis a 4++ enélkül nem igazán létezne, mert az F-22-höz fejlesztettek ki igen sok dolgot. Aztán az F-22 darabszém kurtítás után kerültek más gépekre
Tudsz nekem olyasmit mondani, amit az F-22A-hoz fejlesztettek ki, aztán a többi 4++ géptípuson is megjelent? Talán az AESA fejlesztést lehetne említeni, de arra mindenképpen szükség lett volna amúgy is (rémlik valami, hogy a vadászgépekbe szánt AESA fejlesztés már az ATF előtt megindult az USAF pénzéből). Ezen kívül viszont mi mást lehetne említeni?
Az USA(F) ott tolta el, hogy két szék közt a pad alá esett szerintem. A képesség most meg van, de embertelenül drágán.
Az F-22A program az ATF kihirdetésé óta kihívásokkal küzd. Az első széria (34 gép) utólagosan sem kaphatja meg az 'Increment 3.1'-et (SAR radar mód és SDB integráció) és az 'Increment 3.2'-őt (AIM-120D és AIM-9X)! A második széria (63 gép) az 'Increment 3.1'-et korlátozottan (SAR mód és SDB, de míg a "teljes" 'Inc. 3.1' akár 8 célpont egyszerre való támadását is lehetővé tenné, ezen gépek egyszerre csak két földi célpontra tudnak bombavetést végrehajtani), az 'Increment 3.2'-őt szintén korlátozottan (hivatalosan "never be able to fire high off bore sight missiles", nekem ebből az jön le, hogy nem lesz AIM-9X, csak AIM-120D).
Egyetlen F-22A sem rendelkezik sisakcélzóval (JHMCS programból kihúzták a típust). Az első két széria csak F-22A gépekkel képes adatkapcsolatot létesíteni, a későbbi szériák is csak a B-2A-val és majd az F-35-el. Ha jól értelmezem, AWACS vagy JSTAR géppel egyetlen F-22A sem képes adatot megosztani, vagy azoktól adatot fogadni (marad a szóbeli utasítás).
Nem vitatom el az F-22A kétségtelenül jó képességeit (lopakodó képesség, manőverezőképesség, stb.), de azért lehet látni, hogy ez a gép azért ugyanolyan problémákkal küzd, mint az Eurofighter, a Rafale, stb...