10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • ambasa
    #49622
    A dolgot két felé kell bontani.

    Egy repülőgépbe, ha bizonyos normákat figyelembe akarsz venni, akkor csak olyan alkatrészt építhetsz be amelyet, vagy a gyártó, vagy a gyártó által jóvá hagyott másik vállalat készített. Minden alkatrésznek, beleértve a szegecset is visszakövethetőnek kell lennie, a komolyabb alkatrészeknek certificate-tel, vagy máshogy paszport-tal kell rendelkeznie.

    Természetesen egy üzemeltető a saját felelősségére és a saját nemzeti légügyi hivatala szemhunyásával azt épít be,amit akar csak ebben az esetben a gyártőa továbbiakban semmi féle felelősséget nem fog vállalni az esetleges következményekért.

    Vannak dolgok azért amit nem olyan egyszerű lemásolni, nem elég ismerni a méreteket, még az sem biztos, hogy elég ha tudod a vegyi összetételt attól még nem ismered a gyártástechnológiát. Pl egy turbinalapátnál hiába méred le, attól még nem tudod, hogy milyen anyagból készült, az milyen hőkezelési eljárásokon esett át, és nem biztos, hogy rendelkezel olyan forgácsoló géppel, ami azt a bonyolult formát ki tudja alakítani, lásd a kínaiak, akik talán mostanában sikerül lemásolniuk egy 20-30 éves szovjet hajtóművet. De érdekes kérdés lehet a szárny forgáspontjának javítása megfelelő szilárdságban és tömeggel. A másik kérdés a gazdaságosság, nem biztos, hogy megéri egy pont olyan hidraulika szivattyút gyártani kis szériában, ha a kereskedelmi forgalomban kaphatóval helyettesíthető. A másik kérdés az elektronika, itt nem biztos, hogy az a kérdés, hogy le tudod-e gyártani az AWG-9-es rendszer elemeit (bár azért kisipari módszerekkel ez sem egyszerű), hanem az, hogy ha meg tudod szerezni akkor az nem járhatóbb út-e.

    Tehát a hiedelmekkel ellentétben nem olyan egyszerű másolni, mint a laikusok elképzelik lásd a kínai hajtóművek, vagy a szovjet Tu-4 esete, illetve ha van más út akkor az irániaknak miért kellene a bonyolultabbat választani, amikor az bezáródik akkor még mindig választhatják a másolgatást.

    TG