
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#49412
z 1950-60-70-80-as években hozzászokott az ember hogy mindig jött ki valami uj harckocsi vagy repülögép tipus minden évtizedben
Az 1940-es és 50-es években minden évben jött ki egy újabb. :D
De rossz hírem van: 1990 után a hidegháborúnak vége lett. A katonai költségvetéseket leépítették, így a fejlesztések egyre inkább elmaradoztak, vagy ha ki is lettek fejlesztve, gyártásba nem kerültek (erre folyton visszatérő példa a RAH-66 Commanche, amelyet úgy nem kezdtek el gyártani, hogy a rendelés visszamondása miatt 2 milliárd dollár kötbért kellett fizetni).
A másik dolog, hogy amíg egy 1950-es évekbeli vadászgépen leginkább a sárkányszerkezet és a hajtómű fejlődött, addig ma már a fedélzeti elektronika. Egy 1950-es évek béli harckocsi, hadihajó vagy repülőgép mai szemmel hihetetlenül egyszerű dolog. Nézz meg viszont egy mai hadihajót, repülőgépet vagy harckocsit. Rengeteg rövidítés (RWR, IRST, ECM, adatkapcsolat, ADS, stb...), és mind-mind egy külön fejlesztőcsoportot takar. Ezeket ráadásul egyre tovább tart kifejleszteni, aztán letesztelni... és a vége az, hogy a fejlesztések egyre több pénzbe és időbe tellenek. Nézd meg a Rafale, az Eurofighter vagy az F-35 program fejlesztési idejét és költségeit...
Ez a folyamat nem ma indult, csak manapság éri el a csúcsot. Amíg az 1950-es években egy vadászgépnek 2 év kellett, hogy a tervezőasztalról a gyártósorra kerüljön, ma ugyanez az idő 10-15 év. Amíg anno egy defektes gép (ami nem képes megfelelni az elvárásoknak) nem volt probléma, mert vele párhuzamosan két másikat fejlesztettek ugyanarra a feladatra, ma már nincs alternatíva. Az F-35-ös ha törik, ha szakad rendszerbe fog kerülni - pedig folyamatosan derülnek ki, hogy milyen téren nem fogja tudni hozni az előzetesn elvárt dolgokat, és hány évet fog csúszni a rendszerbe állítása. De nincs mit tenni, ha már ráköltöttek közel 50 milliárd dollárt, nem tehetik vissza a fiókba, hogy inkább vesznek helyette pár száz F-15SE vagy F-16 Block 60 gépet. "Too big to fall", mondják, vagyis olyan gigászi programok születtek, amelyek már túl nagyok ahhoz, hogy leállítsák őket. Akkor is végigviszik, ha eleve problémásnak tűnnek. Példa az Airbus A400M, az eredeti teherbírási elvárást már két tonnával múlja alul, de nem tehetik meg, hogy kihátrálnak mögüle... Túl sok pénz, túl sok munkahely múlik rajta, és átvitt értelemben az Airbus és az EADS gazdasági életképessége...
Elég szomorú hogy a világon már csak lassan a kinaiak rendszeresitenek tömegesen uj harceszközöket mégha az Su-27 sorozat vagy izraeli Lavi koppincs is , mi történt a vén Europa-val és az USA-val hogy igy behaltak ?
Nemrég írták be, hogy mennyivel vágták vissza az angol hadsereg beszerzését. Ennyi, drága fegyverek, amik sokba kerülnek.
Amúgy éppen európa éppen most áll át. Németország-Olaszország-Spanyolország-Anglia az Eurofightert rendszeresíti, amely a földi csapásmérés képességét csak most kapta meg nemrég. 2012-ben kaphat AESA radart, franciaország ugyanígy van a Rafale vadászgéppel. Anglia két repülőgép-hordozót épít, Franciaország most dönt hamarosan egyről. Anglia egy új légvédelmi romboló osztályt és egy új nukleáris meghajtású vadásztengó osztályt épít e mellett. Franciaország egy légvédelmi fregatt osztályt, és közben a már említett hordozó mellett egy új nukleáris vadásztengó osztály fejlesztésén dolgozik. Németország nemrég döntött, hogy a rendszerben lévő Leopard 2A6-osainak egy részét átépíti A7+ változatra, és készül az új nehéz lövészpáncélosuk, a PUMA, eközben építik az új rombolóosztályukat és az U212 osztályú vadásztengóikat.
A fejlesztések talán kevésbé látványosak, de nem álltak le...
Megenné a fene ha 10 vagy 15-év mulva Kina lenne a katonai szuperhatalom !?!
Ha csak a három legnagyobb EU katonai hatalmat (Anglia, Franciaország és Németország) vesszük, akkor a három EU ország több modern hadihajót, több tengeralattjárót és több modern repülőgépet épített, mint Kína...