10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #49077
    Miért vetődik fel mostanság az L- és S-hullámhosszon működő radarok alkalmazása a vadászgépeknél, mint a PAK-FA esetén (igaz, ott például kettő van, X-hullámhosszon működő az orrban, és L-hullámhosszon működő a szárny belépőélében).



    Magyarázat: A légvédelmi, és az összes repülőgép-radar jelenleg X-hullámhosszon működik, ezért a lopakodó vadászgépeket is úgy tervezték (és a most készülőket is úgy tervezik), hogy első sorban az X-hullámhosszon terjedő rádióhullámokat verjék vissza más felé, mint amerről érkeznek. A többi hullámhossz esetén erre már nem tudnak figyelni, hiszen nagyon összetett feladat egy széles spektrum elől "rejtőzködő" lopakodót kivitelezni, e téren amúgy a B-2A és az YF-23 elég jól szerepel. De ahogy az ATF tendernél is írták, az YF-22 egy jól lopakodó vadász, míg az YF-23 egy jól vadászó lopakodó - a légierő meg inkább vadászt keresett, mint lopakodót.

    A négy ábrán az F-35-ös látható, és az, hogy amíg X- és S-hullámhosszon szemből még elég jól szórja szét a beékező radarjeleket, addig L-hullámhosszon már alig-alig, VHF hullámhosszon pedig egyáltalán nem. Az is érdekes, hogy hátulról csak az X-hullámhossz esetében szerepel jól.