
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48924
A kiömlőnyílás terén úgy tűnik a legtöbb gyártó más-más elgondolásra építkezik.
Az oroszok úgy anblokk nem törődnek a jelek szerint a hőkép csökkentésével, legalábbis a PAK-FA terén ennek nem látni nyomát. Cserébe 3D-s tolóerő-vektor kormányzásban gondolkodhatnak.
A Lockheed két irányú tolóerővektorálással oldotta meg az F-22 hajtóműveinél, viszont a kiömlőnyílás kiképzése miatt oldalról elég jól fedve vannak, igaz hátulról/alulról/felülről továbbra is jól látható feltehetően infravörös tartományban.
A legfejlettebb megoldás e téren talán a Northrop-é, ők a B-2 és az YF-23 esetén is kerámia téglákból rakták ki a kiömlőnyílás mögötti részt, így alulról is elfedik a kiömlőnyílást. Az YF-23 ettől mér rendelkezett szintén 2D-s tolóerő-vektor kormányzással, de az alulról "fedő" vályú miatt a hatékonysága állítólag gyengébb:
[center]
Az YF-23 kiömlőnyílása, látható az utánégető és a kerámiatéglákkal kirakott "vályú"
