
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48714
. Ha az előkészített szállítóheli tendernél nyugati tipus mellett döntenek, akkor is minimum pld. hazai bedolgozáshoz részegység-gyártáshoz kéne kötni. talán propeller.
Már elő van készítve?
Én úgy tudtam csak evidenciában van tartva, de effektíve még semmi nem történt ez ügyben.
Majd utána keresgélek csak találok valamit..
Segítek:
[bgHorvátország[/b]: lőfegyverek (RT-20 nehéz mesterlövész puska, sikertelen a nemzetközi piacon; HS 2000 félautomata maroklőfegyver, hazai katonai megrendelés, mérsékelt nemzetközi siker (a Springfield a saját neve alatt árulja Amerikában, mivel a cég amúgy nem gyárt jó ideje maroklőfegyvert)), M-95 Degma harckocsi (M-84 upgrade, folyamatban, de kérdéses végig-e viszik, a program részben izraeli hátterű (ERA blokkok az Elbittől és távirányított géppuskatorony a Rafaeltől)).
Szlovákia: kézi lőfegyver (K100 félautomata maroklőfegyver, egyszer a gyártója már csaknem csődbe ment, az állami megrendelés miatt él csak, nemzetközi piacon elégé ismeretlen), harckocsi (T-72M2 Modema, nincs rá megrendelés) és önjáró löveg (Zuzana / Himalaya, 16db-ot rendszeresítettek belőle, export eredménye még nincs (most Indiában promózzák)).
Szlovénia: APC (Valuk, az osztrák Pandur licenc változata), Svarun, a Patria AMV licenc változata), e téren ajánlom figyelmedbe a HTKA-s híreket. Kavarog ott is a botrány sajnos rendesen a Svarun körül...
Szerbia: Maroklőfegyver (CZ-999, hazai megrendelésben bíznak)...
Románia: Maroklőfegyver (Jericho koppintás), Lövészpáncélos felújítás (MLI-84, izraeli segítséggel), helikopter (IAR 330, saját megrendelések tartják el, felfegyverzett verzió SOCAT néven, izraeli fegyverzettel és francia éjjellátóval), önjáró löveg (saját alvázra helyezett izraeli ATMOS 2000) és harckocsi felújítás (TR-85M1, a T-55-ön alapuló román harckocsi ERA-val, új meghajtással, stb., ezzel együtt is idejétmúlt, 100mm-es löveggel).
Én nem látok akkora csodákat. A Román helikoptergyár, a horvát harckocsiprogram és a szlovák önjáró löveg még talán-talán irigylésre méltó is lehet, de anyagilag mindegyik komoly kihívásokkal küszködik, és leszámítva a Zuzana/Himalaya programot, külső segítséggel tető alá hozott dolgok.
Felújítás meg nálunk is van, például a BTR-80 upgrade program...