
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48653
Ó yeh, van itt még valami: a mezőgazdaság (bocs CIFU, hogy politizálok) szal máshol olcsóbban előállítják az élelmiszeripari cikkeket, akkor minek mezőgazdaság? Mondjuk épül is le rendesen:) Jó nekünk a szlovák tej és a román hús.....
Azért lássuk be, hogy a racionalitás talaján kell maradni. Kis szériában gyártani és kifejleszteni valamit drága mulatság, gondolom ezt te is belátod. Igazán nagy hadsereget felépíteni és eltartani nem tudunk, túlságosan is megterhelné a büdzsét. Tehát maradjunk a realitás talaján.
Ez legyen mondjuk 40-50 harckocsi, 80-100 IFV és/vagy 200 APC, plusz 20-40 önjáró ágyútarack, plusz a kiegészítők (esetleg önjáró légvédelmi rendszer, tüzérségi radar, műszaki mentő jármű, stb.). Ez most csak a szárazföldi erők, helikopter és repülőgépgyártásról inkább ne vizionáljunk. Már ebből is látni lehet két dolgot:
1.: Túlságosan is kis számok ahhoz, hogy gazdaságosan megérje a teljes K+F részt felvállalni. Dél-Korea durván négy milliárd dollárt áldozott a K2 harckocsi kifejlesztésére, ez az éves magyar honvédelmi büdzsé kétszerese. A harckocsik darabja ezen felül lesz súlyozva mintegy 7 millió dollár. A koreaiak pedig annak ellenére is kihivásokkal találkoztak, hogy van a hátuk mögött már gyártási tapasztalak (K1 harckocsi), de ennek ellenéri is most egy évet csúsznak, mert a hazai fejlesztésű, 1500 lóerős diesel-motor nem elégíti ki a kívánalmakat...
2.: Túl sok mindent kell lecserélni, így nem is lenne értelme szerteágazó K+F-et kiépíteni. Inkább rá kellene egy-két adott dologra, részegységre, és azzal eredményeket felmutatni. Mondjuk tűzvezető rendszer, optikai rendszerek, stb.