
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48614
Az ERA nem nagyon veszélyes a gyalogságra, inkább az aktív védelmi rendszerek (Arena, Drozd, Thropy, stb.).
A NERA / NxRA hátránya az, hogy elveszti az ERA legnagyobb előnyét. Az ERA egy roppant egyszerű és olcsó eszköz, összehasonlítva a különféle alternatívákat. Pár fémlemez, köztük egy kis robbanóanyag, hozzácsavarozva a páncélzaton lévő tartókra. A működési elve miatt magától elműködik, ha eltalálják, nem kell vele foglalkozni, nincs szüksége külső érzékelőkre, és hasonlóakra. Egyszerű és olcsó.
A NERA / NxRA meg nem olcsó és nem egyszerű. A fő gond, hogyan észleli a rendszer azt, hogy neki működésbe kell lépnie. Erre a megoldás valamilyen észlelőrendszer, első sorban radar, esetleg infravörös érzékelő. Utána kell egy számítógép és egy adatbázis, amely azonosítja a közeledő veszélyforrást, és kiszámolja, hogy mikor és melyik modult kell működésbe léptetni. A folyamatosan működő radar az "egyszerűbb" és hatékonyabb megoldás, de ez olyan, mintha lenne egy szép nagy stroboszkób a harckocsi tetején - jó messziről tudni fogják merre jár, ha van egy megfelelő rádiójel-érzékelő. Az infravörös érzékelővel az a baj, hogy az időjárásra érzékeny, és egy rakétahajtómű nélküli lövedéket vagy hasonlót (aknagránát pl.) nem vagy csak nehezen vesz észre.
Szóval "csak" emiatt nincs még működőképes NERA...