10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #48326
    Négy fejlesztőiroda volt, hármat felsoroltál, mi volt a negyedik? Leningrádiak? Amúgy az SZU széthullása után szerintem nem a Harkoviak maradtak meg, hanem a negyedik amit nem említettél. Harkov Ukrajnához került, így nem játszott szerepet az oroszoknál.
    Pedig a Harkoviak csinálták az ellendugattyús motorokat.


    Őőőő....

    Főbb harckocsigyárak a Szovjetunió széthullása után (utoljára gyártott/fejlesztett járművek):

    -Harkov: Ukrán cég lett a Szovjetunió széthullása után (T-64, T-80, T-84, T-84-120 aka Yatagan), a Molot fejlesztéséről csak a BTVT oldalán olvastam, hogy aztán mi lett belőle, nem tudom.
    -Leningrád/Szentpétervár: A T-80 megrendelések elmaradása után csődbe ment, a Zvezda/OAO alá került 2000 után, de effektíve megszűnt harckocsifejlesztés szempontjából (T-80)
    -Omszk: Alant írtam ugye, a T-80 megrendelések elmaradása után nehéz helyzetbe kerültek, próbáltak fejleszteni (BTR-T, Obj.640, TOS-1), de 2002-ben csődbe mentek, 2007-ben a tervezőiroda a Szibirb cégcsoport része lett, de újabb harckocsifejlesztésükről nem hallani (T-80, BTR-T, Objekt 640)
    -Nyiznyij Tagil: Az utolsó talpon maradt fejlesztő iroda, amely a T-72BM / T-90-nek köszönheti fennmaradását. Valamikor 2000 körül ők kapták meg a T-90 utáni harckocsifejlesztés munkáját, amit idén tavasszal függesztettek ugye fel (T-72, T-90, Objekt 195).

    Ennyi. Volt még pár fejlesztőiroda és gyár, amelyek kiszáltak a bizniszből:

    -Leningrádi OKMO: II. Vh előtt fejlesztőiroda (T-26, T-35), aztán csak gyártóként működtek, a T-10-es volt az utolsó gyártott típusuk.
    -Novgorod: II. Vh alatt ők fejlesztették ki a T-34-85 tornyot, a II.Vh után még rövid ideig gyártották a T-34 családot, majd megszüntek).
    -Jekatyerinburg: T-34 gyárnak indult, aztán itt gyártottak sok páncélvadászt (Szu-85, Szu-100, Szu-122), majd a T-54/55 család gyártásával foglalkoztak, a T-55 kifutása után a katonai gyártás megszűnt, mint Uráli nehézgépgyár mai működnek egyébként.
    -Cseljabinszk: a II.Vh alatt T-34 és ISzu-152 gyártással foglalkoztak, a II.Vh után a hadi termelésről leálltak, de az utódcég ma is működik.