
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48141
Nem állt hadrendbe, de a feladatkörre céloztam (írhattam volna R-37-est is akár tehát), és igen, az 1980-as években még közel's távol nem volt ilyesmi.
Jelenleg a PAK-FA/FGFA programhoz ilyesmiket is olvasni:
'Izdelie 810' - Range upto 400 km.
'Izdelie-180' – solid-fuel R-77 derivative with range -110-140 km. With active and passive radar, homing on jammer.
'Izdelie-180PD' is air-breath R-77 derivative having a range -250 km
BTW érdekesség az indiai MiG-29/35 és a Zsuk-AE radarral kapcsolatban egy júliusi dátumozású cikkből:
-A MiG-29K quadruplex digitális FBW-vel bír.
-Az RD-33MK tolóereje ~8%-al nagyobb lett, 88,3kN.
-A belső üzemanyag mennyiség 5,2 tonna a MiG-25K esetében, új törzs alatti póttartály, 2150 literes űrtartalommal (a régi MiG-29-es tartály 1520 literes volt).
-Az indiai MiG-29K-k Zsuk-M1E radarral érkeznek, hatótávjuk 130km (3m2 RCS ellen?), és négy célpontot tudnak befogva tartani / R-77ME-est rávezetni.
-PrNK-29K navigációs-tűzvezető rendszer, a fedélzetiadatbusz MIL-STD-1553B szabványú.
-Viszont továbbra sincs optikai kábeles adatbusz (erre a MiG korábban ígéretet tett)
-Elta EL/M-8222 jammer pod a jobb szárny alatt.
-3 színes MFD plusz IKS-1M HUD elől, hátul 4 MFD, mindegyik orosz gyártmány.
-Az Indiai MiG-29K-ba a külföldi cuccok főleg indiai gyártmányok (UHF/VHF rádiók, rádió magasság mérő, TACAN, ILS/VOR/MKR, RWR, stb.). A sisakcélzó Thales Topsight. Az orosz MiG-29K-ban ezek orosz gyártmányokra lesznek lecserélve, kivéve a francia Sagem Sigma 95 INS-t.
-Orosz R-098 adatkapcsolat került a gépekbe (tudását nem részletezik).
A cikkben látható is a Zsuk-AE rész, 2008 októberében 680 T/R verzió repült már, a végleges 1064 T/R modulos lesz.
A MiG-35-el kapcsolatban említenek két új rakétát, a Vympel R-74M-et és az R-77-1-est.
Írnak arról, hogy Szíria megrendelte 20 MiG-29-esének MiG-29SzMT szintre való modernizálását, plusz 15 darab MiG-29M/M2 megrendelését. A MiG-29M/M2 a MiG-35 butított verziója, az AESA Zsuk-AE helyett Zsuk-M1E radarral. Oroszországban az Algériától visszavett Mig-29SzMT (24db) és MiG-29UBT (4db) továbbra is működnek. Algéria egyébként azért nem fogadta el a gépeket, mert nem új, hanem korábban gyártott, felújított gépekről van szó. A gépek visszaszállítása után az export szintű cuccokat, mint rádiók vagy IFF lecserélték az orosz megfelelőikre. A gépekhez rendelkezésre állnak: R-77M, Kh-31A/P, Kh-29T és KAB-500Kr. Továbbá Myammar 20db MiG-29SzMT-t rendelt 2009 végén.
Az Indiai MiG-29 modernizáció 65 gépet érint, a felújított gépek jelölése MiG-29UPG, tartalma:
-Zsuk-M2E radar
-OLSz-UE IRST (ugyan az, mint a MiG-29K/MiG-35-ben)
-Francia (INS és a Topsight sisakcélzó) és Izraeli (ECM) rendszerek
Említik, hogy nincs nagy érdeklődés az európai NATO tagországok számára kidolgozott MiG-29NATO/ICAO felújító csomagra, igaz a szlovákok a saját 12db MiG-29AS-ükhöz megrendelték azt.
[center]
MiG-29K műszerfal
MiG-29KUB a Kuznyecov fedélzetén
2150 literes törzs alatti, és 2x 1150 literes félszárny alatti póttankok



