
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48085
Erről jut eszembe hogy van-e jövöje a MIG tervezőirodának a vadászrepülőgéppiacon ?
Ha gonosz akarnék lenni, akkor ezzel az erővel kinek van jövője a vadászrepülőgép piacon? A Lockheed gyárt 5. generációs gépet (F-35), majd a Szuhoj fog (PAK-FA), és talán a kínaiak (J-XX), meg vannak ugye az Indiai (FGFA), Dél-Koreai (KF-X) és Japán (ATD-X) kezdeményezések.
Mig-29-es nem nagyon kell senkinek se , India is a Eurofighter felé kacsingat gondolom van köze hozzá az ex Kijev osztályu INS Vikramaditya átépitési huzavonája árak stb miatti konfliktus Oroszországgal .
Először is, India már megrendelte a maga MiG-29K mennyiségét (szám szerint 45 darabot). A várakozások szerint a Kuznyecov is majd MiG-29K-kat kap a Szu-33-asok helyett (az orosz Szu-33-asok 2015-re kiöregednek, felújításuk drága lenne, egyes vélemények szerint a sárkányszerkezetük állapota miatt nem is érné meg), eddig 24 gépes rendelésről tudni. Tehát ez a MiG-29K, amivel még legalább 5-7 évig ellesz.
A MiG-35 más kérdés. Van egy Indiai MRCA tender, ahol még mindig nincs bejelentés. Tény, hogy a MiG-35-nek van némi handycapje, lévén Új-Delhi nem szeretne csak Oroszországtól függeni (Szu-30MKI és FGFA program).
Vagy a Pak-Fa miatt nem kell nemtudom ??
Tudni kell, hogy az összes orosz repülőgépgyártó egy konzorciumba tartozik, az OAK (Объединённая Авиастроительная Корпорация) alá. Tehát nem lehetetlen, hogy az OAK egyszerűen úgy dönt, hogy mondjuk a jövőben a MiG fogja mondjuk a hajófedélzeti gépeket gyártani, a Szuhoj meg a szárazföldieket. De persze az is lehet, hogy hosszú távon a MiG kihal esetleg...
Egy másik kérdésem is volna a kinai J-11B sorozat gépei elektronikája különbözik-e az orosz gyártmányu szuhoj ( szu-27, 30 stb ) gépekétől , modernebb-e ?
A J-11B kínai hajtóművel és radarral rendelkezik (a korábbi J-11-eseknek ez a két eleme volt még orosz gyártmány). A radarról keveset tudni, de a sima J-11A változathoz képest feltehetően előrelépés. TOvábbá látrni rajta MAWS érzékelőket (rakéta-közeledésre figyelmeztető rendszer).
A kinai repüléselektronikát ( radar , tüzvezetés stb ) komolyan lehet-e egyáltalán venni vagy nagyon gyerekcipőben van még ?
Röviden a válasz igen.
Bővebben: saját légvédelmi radarok (tengeri és szárazföldi telepítésűek), saját AESA radar, saját AW&C gép AESA radarral és így tovább.
Vagy egyszerüen csak azért nem hallani róla mert nem vettek még részt háboruban a fegyverrendszereik ( mint a japán A6M2 Zero meglepetés effektus a nyugat számára a II. világháboruban ) ?
Inkább úgy kellene fogalmazni, hogy a kínai fejlesztések eléggé elzártak a külvilágtól, és a külvilág felé közvetítetteket sokszor eltorzítja a kínai önérzettől kissé elvakult emberek túlzásai...