
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#48055
Amúgy valamilyen szinten jogos a téma, mivel tudomásom szerint az amcsik használták a P-47-est gyakorlatilag csatarepülőként is sokszor. (nyilván nem olyan tömegesen és sokkal jobban ellenőrzött légtérben)
A különbség azért elég nyilvánvaló. Az Il-2 csatarepülőgépnek lett tervezve eredendően. A P-47 meg vadászgépnek. Eltérőek a feladatkörök. Ezzel az erővel akkor a Bf-109-el is össze lehet vetni, azt is használták néha földi célpontok ellen.
Mennyivel volt szívósabb a P-47 motorja az IL-2-ével szemben? Utóbbinál elegendő volt a páncélzat ahhoz hogy kiköszörülje a motor esetleges sebezhetőségét, szerkezeti gyengeségeit?
A kérdés jó, de a lényeg azt hiszem mégis az, hogy az Il-2 motorja páncélozva volt. A P-47-é meg nem... Ha valaki azzal jön, hogy dehát a léghűtésessnél nem kell a hűtővel foglalkozni, míg a vízhűtésesnél a hűtőkör megsérülve túlhevül a motor, akkor vessük össze azt is, hogy mekkora frontális felülete a két gépnek... A P-47 vagy háromszor-négyszer akkora célpontot nyújtott...