10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #48045
    Ez egy kicsit most átláthatattlan. :)

    1.: Volt egy MFI project, a két "döntős" a MiG 1.42/1.44 illetve a Szuhoj S-37. Az orosz légierő kihírdette a Szuhojt győztesnek, Szu-47 néven. Ígéret volt a megrendelésre, valódi szerződés nem, ami miatt a Szuhoj be is pipult (mind a MiG, mind a Szuhoj főleg saját zsebből végezte a fejlesztést, többek között ezért is haladt olyan lassan a program, és repült olyan keveset a MiG 1.44). Hogy a Szu-47 mennyibe került volna, jó kérdés, de 70m US$ erős túlzásnak tűnik. Az tény, hogy 1997-ben az MFI program nem kapott pénzt, mivel egyszerűen anyagilag nem tudták támogatni a gyártókat, ehhez képest azonban mind a MiG, mind a Szuhoj próbálta valahogy reptetni a saját MFI gépét, jobbára saját pénzből, továbbá a MiG 1.44 szűzfelszállására is sor került 2000-ben, illetve egy évvel később a (nem hivatalos?) eredményhírdetésre és a Szu-47 rendszeresítésének bejelentésére.
    2.: A MiG az 1.42/1.44-et nem is fejlesztette tovább, gép ugyan legalább egyszer repült, de nincs forrás arról, hogy a szűzfelszálláson túl máskor is repült volna. A gépre rengeteget kellett volna költeni, hogy sorozatérett legyen, erre pedig a MiG-nek nem volt pénze, ezért is maradt a MiG-29 modernizálásnál (MiG-29M"/MRCA és MiG-35).