10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #48043
    Valaki tudna nekem mondani adatot arról hogy az IL-2-nek és P-47-nek a páncélzata milyen nehéz, vastag illetve eloszlatású volt?

    Az Il-2 első szériának: a motor, üzemanyagtank és a pilótafülke körül 5-12mm-es acéllemezből készült "kád" volt, vagyis előről, alulról két oldalról és hátulról is védett (sőt, a pilótafülke teteje is 5mm vastag acéllemez volt). Tömege 700kg, a kabin szélvédője 64mm vastag páncélüveggel volt megerősítve.

    A későbbi Il-2M3 változatnál a páncél tömege 950 kg-ra nőtt, de részben a hátsó lövész miatt meghosszabbított "kád" miatt.

    A P-47 esetében csak a pilótafülke volt páncélozva, pontosabban egy-egy 9,5mm (3/8 inch) vastag edzett acéllemez volt a pilótafülke előtt és mögött, továbbá 25,4mm (1 inch) vastag páncélüveg volt a szélvédő üvege (tehát ez csak a szemből érkező találatok ellen védett). Máshol nem volt páncélzata. Ezen kívül önzáró üzemanyagtankja volt, ami itt említést érdemel.

    Páncélzat terén tehát a P-47 messze elmaradt az Il-2-től. A páncélzat amúgy mindig csak a létfontosságú dolgokat védi, tehát első sorban pilótafülke, ha jut rá, akkor a motor, esetlegesen olajhűtő, üzemanyagtartály, és slussz. A szárnyak, vezérsíkok sose voltak páncélozva egyik gépnél se.

    Ami a vezérsíkok ellövését illeti, az egy ritka baleset lehetett, kb. annyira mérvadó, mint a nem behúzható, amúgy csak 10cm-re kiálló olajhűtőre hivatkozni, mint sebezhető pont.

    Az összehasonlítás amúgy is erőltetett. Összesen 32'000 Il-2-őt gyártottak (meg 6'000 Il-10-est), míg P-47-ből összesen 15'686-ot. Az előbbi kifejezetten csatarepülőgép volt, általában földközelben repültek vele, míg az utóbbi vadászrepülőgép volt, amely légiharcra lett tervezve.

    Il-2 pilótafülke páncélzat értékek: