10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #48037
    Mikor megalkották reális veszélyt jelentett a magsan repülő interkontinentális bombázókra, de semmi másra. Ez eddig ok, erre alkották meg. Az első verzió radarja semennyire nem látott földháttérben. Ez azt jelentette volna, hogy pl. vadászgépek ellen használják, de ennek semmi értelme.

    A termonukleáris bombákkal megrakott B-52 nem mehetett alacsonyan, mert akkor képtelen lett volna a cél közelében kellő sebességgel és kellő magasságból oldani a bombát, hogy még ő is túlélje a dolgot. (Voltak 150-200km hatótávolságú rakéták is hozzá, ez estben ez a profil elég hatékony védelmet jelenetett volna egy bizonyos ideig.) Ez persze azt tételezi fel, hogy a MiG-25 fenyegetés elkerülésére a SZU közelében és a cél között a B-52 lemegyen alcsonyra. Ez elvben lehetséges, de hatótáv problémákat jelenetet volna még akkor is, ha a gép amúgy is "egyirányú atomháborús" profillal repült volna.

    (Törökországban és Észak-Afrikában voltak az atomháború estén kijelölt visszatérési repterek.)

    Miért tűnik úgy, hogy pikkelek a gépre? Nos azért, mert a SZU elkezdte eladogatni vagy adni, de lényegében olyan feladatkört tukmáltak a gépre, amihez semmi köze nincs. A felderítő verziója jó volt, de vadászok ellen nem tudom, hogy ki volt az a marha, aki bevetette volna.

    A PD és PDSZ változatok már láttak célt földháttérben, de ez is inkább nagy bombázókra vonatkozik és nem kismértetű vadászgépekre. Az alap rakétfegyverzet brutális nagy rakétákból állt, vadászok ellen szintén elég alkalmatlan cucc. Később alkalmassá tették R-60 hordozására, de az meg alapvetően a cél hátsó légteréből indítható cucc, ahogy az R-40T is. A MiG-25 manőverezőképessége mellett ez elég vicces dolog.

    A kabinból a kilátás nem túl jó, ezért szintén nem tartom alkalmasnak vadász vs. vadász csatára.

    Az élet is nagyjából engem igazol. Ha magasan és gyorsan repült, akkor tényleg kvázi sérthetetlen volt, mert egyszerűen megfordult és megpattant. Ettől viszont még nem lőtt le egyetlen gépet sem. Ha lejött alacsonyra, akkor a sebességfölénye nem volt meg, mert a sűrű légkörben lassabb és amúgy is strukturális korlátja is van már a végsebességnek. Amikor lejött bizony le is durrantották. Persze F-15-tel szemben ez igazságtalan felróni, de hogy egy mísz F-5 is...

    Röviden. Én már a '80-as évek elején kivágtam volna az összes MiG-25 vadászt, a felderítő verzió és a SEAD talán ért volna még valamit, de inkább csak a felderítő.

    A SEAD azért, mert nagy sebesség mellett magasan elvben a légvédelem megsemmisítési zónáján kívűl indíthatta volna a radargyilkos rakétáit. A probléma az orosz elektronika színvonala. Láthattuk, hogy a NATO légierők is százszámra indítottak HARM-okat 20-30-40 éves rendszerekre, de képzett személyzet mellett ez jórészt csak elnyomásra volt elég, de nem elpusztításra. Akkor már inkább Szu-24-et kell erre a célra használni. Persze azokat mindenre nagyon szívesen használták volna, mert igen potens kis gépek voltak azok a '80-as évek elején szovjet szemmel.