
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
bgabor #48006 Hát én ezt azért nem állítanám. R-60-ast szinte bármilyen orosz gépről lehet indítani. A MiG-25-ös csak a nagy sebessége miatt volt akkora felhajtás, ugyebár a felderítő változat(R) 3.2 mach-ra, azaz 3500 km/h-ra volt képes nagy magasságon. Azt mondjuk a szovjetek nem hangoztatták, hogy ekkora sebesség mellett egyetlen felszállás alatt tönkremennek a MiG-25ös hajtóművei, leszállás után cserélni kell őket.
A vadász változatú Mig-25PD-kel már más volt a helyzet, ugyebár a szárnyak alatti négy felfüggesztőn hordozott fegyverzet súlya és légellenállása jelentősen rontotta a gép teljesítményét. A PD maximális sebessége 2.8 mach volt, de a pilótáknak nem szabadott 2.5M fölé menni, a hajtóművek élettartamának meghosszabbítása céljából.
Igazából mint minden szovjet/orosz vadászgépnek, a MiG-25PD-nek is a fegyverzete volt a gyenge pontja, ahol rögtön kiütköztek az oroszok technológiai hiányosságai. A gép fő fegyverzete az R-40 légiharc rakéta volt, amiből a szárny alatti felfüggesztő pontjain mindössze négy darabot vihetett magával. Az R-40 nek két változata volt, félaktív radaros(R-40R) és infravörös (R-40T) vezérlésű. Mindkét változat mindössze 30 km-es hatótávolsággal rendelkezett (bár egyes forrásoknál 30-60 at olvastam). Ezen kívül csak az R-60 rakétát tudta még alkalmazni, ami ugyebár az AIM-9 Sidewinder L/M orosz megfelelője.
Szóval hiába volt erős radar a gépben, szerintem nem lehet nagy harcértékű típusnak nevezni. Elsősorban nagy távolságú járőrözésre tervezték a szovjetúnió határai mentén, nem túl jól manőverezik.
Magyarország számára teljesen felesleges lett volna, nem tudtuk volna kihasználni. A MiG-29-essel jobban jártunk.
Igazából a típuscsaládban a MiG-31/MiG-31M rendelkezik figyelemreméltó tulajdonságokkal, az új hajtóműve, fejlett radarja és az R-33 rakétái miatt.