10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #47855
    . A belső konténeres SE-t hadjuk!

    Miért kellene hagyni egy olyan változatot, amely minden szempontból jobb, mint az előd változat?!?!

    de a Szu-35 radarja be tudja mérni uyanolyan távolságból, mint az F-22-é.

    Ahham. Csak éppen azt az apróságot felejtik el hozzátenni a távolságnál, hogy mekkora RCS (Radar Cross Section - Radarkeresztmetszet) esetén is érvényes a megadott távolság.

    Segítek: A radar nem úgy működik, hogy 100km-ig mindent lát, de ha 101 km-re van valami, akkor puff, észre se veszi. Nem, a radar rádióhullámokkal működik, és az észlelés lényege, hogy a radar által kibocsátott rádiójelekből mennyi verődik vissza a radar irányába. Ezt négyzetméterben szokás megadni, egy "átlagos" gép, mint a Szu-35-ös is, olyan 3 m2-es radarkeresztmetszettel bír szemből, vagyis ekkora sík felülettel ér fel. Az F-22A esetén ez az érték valahol 0,001 m2 környékén lehet (pontosan nem ismert). Látod a brutális különbséget? Az F-22A radarkeresztmetszete annyival kisebb, hogy az észlelési távolság a töredéke a hagyományos gépeknek. Tehát egy átlagos gépet mondjuk 100km-ről vesznek észre, akkor az F-22A-t olyan 10 km-ről (az arányok nem lineárisok).

    Javaslom nézd át, direkt azért írtam, hogy a laikusok jobban megérték mi miért és hogyan működik a vadászgépek esetében. Nem szakamai szintű jegyzet, de az alapfogalmakat és azok jelentését megtudhatod belőle:

    A j9vő vadászrepülőgépei I. rész
    A jövő vadászrepülőgépei: a légtér urai II. rész