10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #47810
    Japán fenyegetést jelenthet az USA-ra, mi nem:)

    Japán az USA legbelsőbb köreibe tartozik (angliával és izraellel illetve Kanadával, Ausztráliával egyetemben), gyakorlatilag amit ők nem kapnak meg, azt más sem kaphat meg. Az F-22A beszerzést Ausztrália és Izrael esetén is felmelegítették, ott első körben kivérzett, Japán azonban még évekig gyúrta az amerikai törvényhozást, és a Lockheed lobby is aktívan kampányolt az F-22J exportengedélyéért. Ezt azonban az amerikai felsőház elvetette.

    Ahhoz, hogy kiemelt technológiát megkapj az USA-tól, nem csak pénzre van szükséged, hanem arra is, hogy bírd az USA szimpátiáját és támogatását. Japán az elsők között kapta meg a hajókra felszerelhető AEGIS légvédelmi rendszert, sőt, az SM-3 Block II. esetén még a fejlesztésbe is beszálltak. Az F-2 japán vadászgépet a Lockheed segítségével gyártották / gyártják, gyakorlatilag úgy, hogy a fejlesztésnél átadták a teljes F-16 anyagot (az F-2 ugyebár egy némileg felfújt F-16-os).

    Namármost ha az amcsik a teljes légierő és tengerészeti légi egységeket (vadászgép/vadászbombázó) F-22-vel és F-35 kívánja feltölteni, akkor minek fejleszt F-15 újabb változatokat. Csak nem azért, hogy eladja mert neki az újabb típusok miatt fölénye van? A válsz: IGEN

    Ennél sokkal árnyaltabb a kép. Először is az F-22A gyártását leállították. Az F-35-öst pedig a Lockheed gyártja. A Boeingnak nincs más kész gépe, csak az F-15 és az F/A-18 család. Mindkettőt fejleszti tehát, mert a meglévő gépek fejlesztése még mindig sokkal olcsóbb, mint egy új gép kifejlesztése. Ha akarta volna, elkezdhette volna saját zsebből az X-32 (a vesztes Boeing JSF tender típus ugye) továbbfejlesztését, de figyelembe véve, hogy a Lockheed az F-35 fejlesztésére több, mint 25 milliárdott költött az állam pénzéből eddig, feltehetően bele is rokkantak volna.

    Másfelől sok ország nem akar és nem is tud az F-35-ösre várni, vagy nem engedheti meg magának. Az F-35A első exportja Izraelbe megy, úgy, hogy az USAF-nak szánt gépek helyett gyártják le őket, leghamarabb 2014-ben kezdhetik a leszállítást, és Izrael 135 millió dollárnak megfelelő összeget fizet darabjáért (vagyis az USA katonai segélyprogramja fizet ennyit). Az F/A-18E/F és az F-15K/SG/SE azért egy picit olcsóbb (az F-15K olyan 100 millió, az F/A-18E olyan 65-70 millió dollár).

    Ha még is F-35-öst akarsz, akkor leghamarabb most olyan 2018 körül juthatsz hozzá a gépekhez - kb. akkora kerülsz sorra.

    Egyszóval a válasz: NEM. Nem azért fejleszti a Boeing az F-15 és F/A-18 gépeket, mert az USA fölényben van az F-22A és majd lesz az F-35 által, hanem mert a saját piaci érdekei ezt diktálják. A Lockheed például sokkal kevésbé agresszív az F-16 fejlesztés terén, Indiában még ott van az F-16IN-el, de azzal nem foglalkozik komolyan, hogy a radarkeresztmetszetét csökkentje, ahogy a Boeing tette az F-15SE-vel...

    Így kaptak egy török márkájú többrétegű festést, és egy kínai extrém igénybevélekre használt többréetgű lakkot:)

    Kíváncsiságból: milyen piacra ment ez a jármű, ha nem titok? :D
    Ennyire spúrságot nehezen lehet megmagyarázni. :D

    És kérem tisztába tenni: az F-15E nem a világ jelenleg szolgálatban lévő egyik legjobb géptípusa? Ahol olvasok róla, ott így jellemzik: nagy teljesítmény, univerzális, 6 légi cél szimultán leküzdése stb. stb.

    Az F-15K/SG pedig az F-15E továbbfejlesztett változata. AAS-42 IRST (Infravörös kereső, amely a radar használata nélkül is lehetővé teszi a légi célpontok felderítését és befogását), az F-15K AN/APG-63(V1) hagyományos, az F-15SG már AN/APG-63(v3) AESA radarral rendelkezik (az F-15E-ket mostanában kezdik lassan felszerelni az AN/APG-82-es AESA (aktív fázisvezérelt, tehát a radarsugarakat nem az antennatányérral, hanem elektronikus úton térítik ki) radarokkal), valamivel erősebb hajtóművek (2x 131kN vs. 2x 129kN az F-15E-nél), HMCS sisak (az amerikai F-15E-k ezt is csak valamikor 2014-ben kapják meg, utólag).

    Az F-15SE még további előrelépés az F-15K/SG-hez képest, csökkentett radarkeresztmetszet, és a CFT-be épített belső fegyvertér, ami azt jelenti, hogy ha a szárnyak alá nem függesztenek fegyverzetet, akkor a radarkeresztmetszet csökkenése mellett nő a hatótávolság és az elérhető végsebesség is. Az F-15SE továbbiakban már megkapja az AN/APG-82 AESA radart, nagyobb a teherbírása is (11'784kg vs. 11'000kg), és egy új integrált fedélzeti elektronika (DEWS).