10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #47709
    Először is megkérlek, hogy a személyeskedést mellőzd. Banner alatt figyelmeztetés is van ezzel kapcsolatban...

    A valóságban a típus egyrészt exporttilalom alatt áll

    Ezt mire alapozod? Hiszen úgy 18 éve pont export céllal mutatta be a Szuhoj...

    Légvédelmi feladatkörre tehát nem alkalmas...

    Vagyis akkor a Szu-3x széria sem alkalmas? Hiszen azokkal egy lapon említetted. Ez pedig azért erős túlzás. Az R-77-est még minden problémája ellenére se tekintsük holt súlynak...

    A nyugatiaknál jóval kisebb élettartamú orosz hajtóművek, gépenként rögtön kettő, vinnék a pénzt rendesen, igazi üzembentartási horror lennének.

    Viszont a beszerzési ára feltehetően a nyugati gépek alatt lenne azért bőven. A Szu-30MK2 kategóriájú gépek exportára 53-55 millió dollár, a tolóerővektoros Szu-30MKI / Szu-35BM kategória ára 65-70 millió dollár. A Szu-34 exportárát én valahova 55-60 millió dollár körülre taksálom, hasonló képességű nyugati gépek (Eurofighter, Rafale, F-15K/SG) inkább 80-100 millió dollár...

    (hiszen már a MiG-29esekkel is ez volt a helyzet, nem véletlenül váltottunk nyugati, egyhajtóműves típusra)

    Idéznék egy sok évvel ezelőtti mondást a MiG-29 alkatrészután pótlásáról: "A meg sem rendelt alkatrész nagyon lassan szokott megérkezni" (talán nem szó szerint, de kb. erről van szó) A MiG-29 üzemeltetésre és karbantartásra nem költöttek, ezért volt vele annyi gond. Érdekes módon adott időben a Lengyelek képesek voltak normálisan üzemeltetni a 29-es flottájukat... Nem nehéz kitalálni miért...

    Valójában magyaroszág légvédelmi feladatkör ellátására keresett nyugati gyártmányú egyhajtóműves típust, ezeknek a követelményeknek az F-16os, a Gripen és esetleg a francia Mirage 2000 felelt meg a piacon.
    Nem véletlen, hogy már a vadászgéptender legelején kiestek az olyan pályázó kéthajtóműves típusok, mint például az F-18as. Egyszerűen ezek nem a magyar állam pénztárcájának valók.


    A MiG-29 Turul program miért lett elvetve akkor? Ez ugye MiG-MAPO / DASA program volt, a géptenderhez képest töredékáron. Ne hidd, hogy akkor és ott első sorban katonai / technikai indokok alapján hoztak döntéseket...

    (Talán a kiképzés is megoldódik most majd az L-159-esek beszerzésével, ha az megvalósul)

    Az L-159-esek nem a kiképzéshez, hanem a már kiképzett pilóták repült óráihoz kellenek. A vadászpilóta képzés (amennyire én tudom) Kanadában zajlik.

    Emelett azonban számos olyan terület van, amin évtizedek óta nem volt fejlesztés, és ahol a beszerzések égetően szükségesek lennének. Nem csak a földi haderő szinte teljes felszerelése tartozik ebbe a kategóriába, hanem a harci és szállító helikopterek, a légi szállítás, valamint a földi légvédelem is. (például a légvédelmieknél a negyven éves KUB ütegek erősen nevetség számba mennek már)

    Hát igen, sajnos a légierő lobby nagyon komoly volt, és sajnos továbbra sem látszik, hogy mi is lesz az elmaradt szárazföldi fejlesztések bepótlásával. A helikopterek terén még legalább emlegetik, hogy tervben van egy beszerzés. Harckocsi, tüzérségi eszközök vagy IFV/APC beszerzésről viszont még csak szó sem esik...