10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #47613
    A Parti Őrség az ötödik haderőneme az USA-nak? (USAF, US Army, US Navy és USMC a másik négy.)

    Hivatalosan igen. Gyakorlatilag a Department of the Homeland Security alá tartozik 2003 óta. A törvény szerint háborús helyzetben visszakerül a DoD / US NAVY alá. Egyébként pedig a USN és az USMC-vel szoros kapcsolata volt és van is.

    A régi USAAF az mennyire volt az Army alá szervezve? (Az tudom, hogy 1947 óta önálló a USAF.)

    Haladjunk sorrendben.

    1907 - 1918: A repülőgépek a hadsereg híradós ágához (Signal Corps) alá tartoznak.

    1918 - 1926: Egy rövid átmenet (Division of Military Aeronautics) után US Army Air Service (USAAS) néven már saját erőt képviselnek, de még szorosan betagozódva a seregbe.

    1926 - Az addig lazán a hadseregben szerveződött repülőgépes szolgálatot egybefogják az United States Army Air Corps (USAAC) alá. Ez bár a Hadseregen belül egy külön ágat képvisel, a feladatuk szigorúan a Hadsereg erőinek a támogatása és légvédelme, különállóan, függetlenül nem igazán gondolnak rá. 1935-től az amerikai kontinentális légierőket egy közös parancsnokság (General HQ Air Forces) alá fogják össze.

    1941 június 20 - Az a Air Corps helyett a Hadsereg légierejét összefogják az USAAF (Army Air Force) alatt, ez első sorban magasabb betagozódást jelent, korábban az Air Corps a regionális parancsnokságok alá tartozott, ettől kezdve azonban nagyobb függetlenséget kaptak, és egy saját vezérkari főnöki posztot, aki ráadásul a háborúba való belépés után még az Egyesített Vezérkarban is széket kapott. Általános vélekedés, hogy ez már Henry H. Arnold azon törekvése volt, hogy a légierőt a háború után független haderőnemként ismertessék el.1941 után a különféle parancsnokságok (Army Air Forces Antisubmarine Command (AC), Air Technical Service Command (ATSC), Air Transport Command (ATC), stb.) már különálló parancsnokságok, akik közvetlenül az USAAF alá tagozódnak be, immár semmi kapcsolatuk a hadsereggel (még képzés terén is különálló bázisokat kezdenek létrehozni).

    Tehát gyakorlatilag elmondható, hogy 1941-től egyre jobban (kb. 1942 közepétől-végétől pedig már jelentősen) függetlenedett a hadseregtől, egyre kevesebb szálon kötődött hozzá.

    Régen az Army nem rendelkezhetett teherszállítóval. Nehéz gépekkel most sem rendelkezik, de amennyire látom más kisebb gépekkel és személyszállító gépekkel is bír.

    Korábban írtam erről, az USAF 1990 után megszüntette a C-130-nál kisebb tehergépek igényét, úgy fogalmazva, hogy nincs szükség rá. Az US Army viszont másként látta, és átvette az USAF-tól a C-23 Sherpákat. 1983 után az Army-n belül egy külön ágat hoztak létre, az US Army Aviation néven, amely a repülőgépeket (és drónokat) fogja össze.

    A USAF parancsnoksága alatt vannak helikopterek?

    1 TH-1 Iroquois
    62 UH-1N Iroquois
    2 UH-1V Iroquois
    101 HH-60G Pave Hawk (Search & Rescue)

    Mi igaz abból a régi felállásból, hogy USAF-tól heli elvesz, ahogy az Army-tól elvették a szállítógépeket?

    Úgy tudom semmi. Az USAF nem akar a kis gépekkel foglalkozni (pedig nekik is vannak ilyesmik, Twin Otter és társai), az Army pedig nem panaszkodik az USAF Search & Rescue gépei miatt.

    Melyik F-4 verzión volt sisakcélzó?

    F-4J Block 45 és 46-on jelent meg a Visual Target Acquisition System (VTAS), majd a korábbi F-4N (az F-4N felújításon átesett F-4B) gépeken is megjelent.