10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #47362
    Maradhatott még, de elvben régen lejárt az üzemidejük. F-14-ből kb. 20-24 db lehet röpképes, de erről csak becslések vannak a nyilvánosság számára.

    Az AIM-120 az nem AIM-54 továbbfejlesztés, csak az működési elvük azonosos, az aktív radar + MCG koncepció.

    Az AIM-120 az AIM-7F/M váltótípusa volt a USA és egyéb szövetségesinek légierőiban. Nagyjából ugyanakkora kinamatika hatótávolsága volt már az alap verziónak, csak éppen nem félaktív vezérlésű, mint az előd és kisebb a tömege is jóval, alig a fele a régi Sparrowoknak. Emiatt lettek igen brutálisak az F-16C/D gépek és azok a régebbiek, amiket AMRAAM sooteré fejlesztettek fel. Ugyanis addig csak kis hatótávolságú AIM-9 Sidewingerek alkották az F-16-os gépek léghiarc fegyverzetét - kivéve a ANG F-16 gépeket, azok tudtak két Sparrowot vinni, ahogy elvben néhány dán (?) és holland belga gép is - ezután viszont gyakorlatilag pont olyan comobs BVR vadásszá váltak, mint az F-15C gépek. Lényegében a teljes VSZ vadászállomány egy csapásra elavulttá tették, mert azok a félaktív rakéták korszakában éltek. Az orosz légierő lényegében még mindig ebben él...