
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#47272
Akkor az indítási folyamat, hogy játszódik le pontosan. Gondolom az indítás nem 1-2 relé kioldása, hanem kódsorok, digitális vezérlés biztonsági áramkörök stbg.
Az viszonylag egyszerű, az indító pilonnon lévő elektromos csatlakozókat tudod igénybe venni. Digitális vezérlés van persze, ám gyakorlatilag ilyen rendszernél csak egy egyszerű áramkört kell zárni. A svédeknek amúgy van ilyenje:
és ez mennyivel módosul, ha egy olyan LL rakétát akarok fejleszteni, ami urambocsát még a rettegettAIM-120-nál (bármelyik verzió) is jobb. Tehát a gép számítógépe adatokat küld a rakétának indítás és onnan a rakéta "magától" értékelve a helyzetet akár olyan manőverekbe is kezd ami elsőnek nem a cél megsemmisítésre irányúl.
Na ez már sokkal macerásabb. Először is a rakéta és a gép között már a pilonnon is van egy adatkapcsolat. Utána a rakéta és a repülőgép között repülés közben is kell egy rádiós adatkapcsolat, hiszen a rakéta orrában lévő kis radar mindössze 10-15km-ről képes egy vadászgép méretű célpontot befogni. Az ilyen rakéták fejlesztése igen költséges és időigényes, lásd a Meteor elhúzódó fejlesztését is, igaz ott a torlósugárhajtómű is hozzájárult a dologhoz.
Magyarországon a kis területből fakadóan még Su-25-ös csatarepülőgépet tudnám elképzelni, modern izraeli/francia elektronikával. Ütős kis cucc lenne, ha 50-60 db megindulna szárazföldi csapatok ellen:).
Éppen a kis távolságok miatt szerintem inkább csatahelikopterek (Tiger, Mi-28, Mangusta, Ah-64) lenne a jobb választás, hiszen ők közvetlenebb támogatást tudnak nyújtani, és mellesleg olcsóbbak is (egy Szu-25T árából kijön 3db Mi-28N).
Mobil közeli lég.f.e.hrc-ből a Tonguzka:
rombolókból a KIROV osztály tagjai, repülőkből a Su-32/34 már pusztán megjelenésre tetszik.
A Kirov inkább Cirkáló vagy esetleg Csatacirkáló osztály. ;)
Az, hogy ezek műszaki paraméterei milyenek nekem másodlagos.
Márpedig lássuk be, egy fegyvernél a megjelenés másodlagos, az elsődleges az, hogy mennyire hatékony... Legalábbis ha az életed múlik rajta. :)))
Itt egy kérdés: múltkor láttam, hogy amerikai sivatagban egy rahedli F-16 lefóliázva várja, hogy eladják. és nem is az alap verzió, hanem Block 50 vagy esetleg 60.
Az AMARC-ban tárolják a kivont amerikai gépeket, a sivatagi száraz levegőn a fémek szinte korlátlan ideig megmaradnak (a műanyagok nem, ezért vannak a kabintetők leszerelve vagy lefóliázva). De kétlem, hogy ott Block 50 vagy 60-as lenne.
bár a lengyel asszam szopják a .... vele, még ha akarnának se tudnának repülni velük, mert sok a rejtett hiba
A leszállítás első körében, 2007-ben voltak gondjaik, akkor valóban volt, hogy a 11 gépből 5 nem volt repképes különféle hibák miatt. Jelenleg azért már nincsenek ilyen gondjaik.
