10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #47191
    <i>Kétlem, hogy van mostanában rendszerben gép ami a MIG-25 teljesítményét vagy a Su-34 manőverezőképeességét felül tudná múlni.</i>

    Mit értesz teljesítémny alatt? Met a MiG-25 max. sebességé és dinamikus és szolgálati csúcsmagassága az lehet, hogyx egyedi, de minden 4. generációs vadász simán legyorsulja és lefordulózza. Ezek is teljesítményt jelentenek, az angol ezekre összefoglalóan a "performance" szót szokta használni.

    A Szu-34 manőverező képessége és tolóerő tömeg aránya elmarad a Szu-27 család többi tagjától és amennyire emlékszem nem tolóerő vektorált hajtóműve van. A Szu-35 - nem a '97-es verzió, amit annak hívtak néha, hanem a mostani gép - hamarosan gyárott verziójának sárkánya emlékeim szerint könnyített az eredeti ősrégi Szu-27-hez képest, de erősebb hajtómű duruzsol benne. Amit írtál szintént nem pontos, de inkább nem igaz.


    Magyarországra is kb 35-45 db Su-34-est vennék.

    Apró gond, hogy a Szu-34 exporttilalom alatt van, nem adájk el senkinek. További gond, hogy összzesen nem készült eddig ennyi belőle. Ennyi gép bármiből felesleges lenne, még olcsóbb gépből sincs realitása egy ekkora flottának. Továbba a gép nem teljesen mutirole, mert erősen a csapásmérés felé orientálták, a légiharc képességek inkább önvédelmi jelleget öltenek.


    Nem ismerem a Gripen minden jellemzőjét, de ha jól emlékszem a "minimal beugró" verzót vettük (béreljük) nemebár???

    Hát nem éppen... Ezt most nem fejtem ki bővebben, majd Cifu vagy más megteszi.


    A SuperHornet úgy tudom egy ipari hulladék lett. Ezer sebből vérzik (bár ez 2 éves infóm) az USA-ban egész jók a mérnökök, gondolom meoldották..

    Az SH-nál a legkomolyabb gond egy elszúrt aerodnimikai tervezés és emiatt a fegyverartók a szárnyak alatt kifele állnak. Így az alap F/A-18A/B/C/D gépekhez képest a tervezett hatótávolság növekedés elveszett a nagyobb légellenállás általt.

    Az ipari hulladék kifejezés meg erősen sértő napjaink talán legkorszerűbb elektronikájával bíró gépre. Konkrétan ezekben került először AESA radar. Vagy 5-6 éve azzal repkednek már.

    Nem sértésnek szánom, de nagyjából semmi sem stimmel abból, amit írtál.