10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #46920
    A többi kérdésre Harcu nagyszerű választ adott, de erre reagálnék:

    Régen olvastam hogy amik akartak valami hk szállító "repülőt" a Kaszpi tengeri szörny mintájára. (REmélem érthető) De azóta semmi róla, pedig valami brutális kapacitással egész gyorsan repült (volna), igaz csak víz felett.

    Két ilyenről voltak hírek, az egyik a Boeing Pelican, 1'273 tonnás hasznos terheléssel repülhet kis magasságban, de képes 6'300 méteres magasságba is felemelkedni, ám kisebb hasznos terhelés és hatótávolság mellett. A Pelicanról azonban az egykori bejelentése óta semmit sem hallani, valószínűleg a légierő nem szán rá pénzt, a Boeing pedig nem lát benne üzleti fantáziát.

    A másik az orosz "válasz", a Berijev Be-2500, amely 2'500 tonnás felszállótömeggel és hozzávetőleg 900 tonnás hasznos terheléssel bír. Ennek már túlnyomásos törzse van, és akár 10'000 méteres magasságban is repülhet, de a ground effect (párna-hatás?) nélkül ő is csak korlátozottan terhelhető és kisebb a hatótávolsága. A Berijev azonban nem rendelkezik a fejlesztéshez szükséges pénzmennyiséggel, támogató, megrendelő pedig nincs a látóhatáron, tehát ez is valószínűleg terv marad csak.


    Boeing Pelican


    Berijev Be-2500