10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #46907
    1.: Nyilván megfelelő mértékben biztosítani kellett volna a légteret is. El kellett volna vonni pár tucat gépet, de mivel a Közel-keleten amúgy ott volt jó pár tucat gép, ez nem lett volna megoldhatatlan. Persze olyan problémákkal is szembesültek volna, hogy Törökország hozzájárult volna-e ahhoz, hogy a reptereit egy ilyen akcióhoz igénybe vegyék, stb., de hogy képesek lettek volna rá? Egy elemzés szerint (most hirtelen be akartam linkelni, de persze pont nem találom... :S) igen, ha feszített tempóban is, de képesek lettek volna rá, és persze kompromisszumokat követelt volna (a következő Iraki misszióra éppen felkészülő egységek álltak rendelkezésre - apró baki, hogy az ő járműveik és felszerelésük sivatagi álcával (sárga) rendelkezett, nem pedig a mérsékelt égövivel (zöld)).

    2.: Természetesen kell a légtérhasználat, és vonaton illetve vasúton is megindulnának az erők, de az első oda érkező egységek a légideszantosok lennének.

    3.: Alapvetően arra kell gondolni, hogy kell egy megfelelő méretű és kellően mozgékony erő, amelyet be lehet vetni a szükséges hadszíntéren, akár a világ másik oldalán. Példa a lenti Leo2A7. Ezek inkább a városi hadviselésre, missziós küldetésekre valóak, a meglévő Leo2A6-osok alkotják a "nehéz ütőerőt", míg a Leo2A7-eseket ki lehet küldeni Afganisztánba vagy oda, ahol kellenek...

    Megint másik példa: a Pzh 2000-esek kivonását nem tervezik az AGM-ek tervezett harcrendbe állítása ellenére. Nem azok helyére érkeznek, hanem a missziós feladatokra szakosodott egységek fegyverzetébe kerülnek majd.