
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#46611
A HMS Renown, vagyis a testvér
A HMS Renown 1939-ben az átépítése után, jól látható az új, magas hídfelépítmény
A fentieken a hajóval kapcsolatban legnagyobb részben azonosak a Renown esetében is, ám a második felújítás éppen 1939-ben készült el esetében, és magában foglalta a híd teljesen cseréjét, is, a Renown a Valianthoz hasonló magas, egyenes hídfelépítményt kapott, továbbá a torpedó elleni védelme és a légvédelme egy fokkal jobb volt, mint testvérének.
1939-ben a német Admiral Graf Spee zseb-csatahajó felkutatására küldték ki az Atlanti-óceánra, de nem találkozott vele. A norvégiai hadjáratban ő is részt vet. 1940 áprilisában tűzváltás volt közötte illetve a Scharnhorst és Gneisenau német csatacirkálók között, utóbbit háromszor eltalálta és súlyosan megrongálta, cserébe két találatot kapott be. Ez után Giblaltárba vezényelték, és főleg a Mediterán vizeken működött, 1941 februárjában Genovát (Olaszország) lőtte. Májusban ő is részt vett a Bismarck felkutatásában és üldözésében, ám a HMS Hood elvesztése után megparancsolták neki, hogy ne lépjen vele harci érintkezésbe. Attól tartottak, hogy a Hood-hoz hasonlóan gyengén páncélozott fedélzete miatt túl sérülékeny a német csatahajóval szemben.
1942-43 között a Home Fleet (az Angliában állomásozó fő erő) részét képezte, majd 43-ban többször is Churchillt vitte a fedélzetén tárgyalásokra, végül 1944-45-ben az Indiai flottához vezényelték Ceylonra (ma Sri-Lanka), ám komolyabb flottaütközetekben már nem vett részt.
A II.Vh-t túlélte, egy ideig kiképzőhajóként szolgált, majd a nagy leépítéseknél 1948-ban eladták ócskavasnak és felvágták.
Adatok (HMS Repulse)
Besorolás: Battle Cruiser (Csatacirkáló)
Építő: J. Brown, Clydebank. United Kingdom
Gerincfektetés: 1915 Január 25.
Vízre bocsátva: 1916 Január 8.
Szolgálatba állt: 1916 Augusztus
Jelenlegi helyzete a maradványainak: Dél-Kínai Tenger (3º33,6'N, 104º28,7'E).
Vízkiszorítás:
Standard: 24,920 tonna (tervek alapján)
Teljes terheléssel:
27,973 tonna (1916)
29,097 tonna (1918)
29,701 tonna (1921)
34,654 tonna (1936)
Méretei:
Hossza (vízvonalnál): 240 m
Hossza (teljes): 242 m
Szélessége: 27.4 m
Merülése (std): 7.8 m
Merülése (max): 9.3 m
Fegyverzete (1916)
Fő tüzérség:
6 x 15" (380 mm)/42 cal MkI (3x2 elhelyezés)
2 torony elől, 1 hátul
Másodlagos tüzérség:
17 x 4" (102 mm)/45 cal QF HA MkV (5x3,2x1)
AA 2 x 76 mm (12pdr) QF HA MkI (2x1)
16 x 40.5 mm (2pdr)/40 cal MkVIII (2x8)
16 x 0.5"/62 cal MG (4x4)
Torpedók:
2 x 21" (533mm) vízvonal alatt (2x1)
Fegyverzet (1941)
Fő tüzérség:
6 x 15" (380 mm)/42 cal MkI (3x2 elhelyezés)
2 torony elől, 1 hátul
Másodlagos tüzérség:
13 x 4" (102 mm)/45 cal QF HA MkXVI (3x3,4x1)
AA 24 x 40.5 mm (2pdr)/40 cal MkVIII (3x8)
16 x 0.5"/62 cal MG (4x4)
8 x 20 mm/65 cal Oerlikon (8x1)
Torpedók:
8 x 21" (533 mm) rögzített vetőcső (4x2)
Páncélzat:
Övpáncél:
1916: 1.5"-6" (38-152 mm)
1926 után: 2"-9" (51-228 mm)
Fedélzet:
1916: 0.5"-3" (12.7-76 mm)
1936 után: 0.5"-5" (12.7-127 mm)
Válaszfalak:
4"-3" (202-76 mm)
Fő tornyok:
Frontoldal: 9" (228 mm)
Oldalt: 9"-7" (228-178 mm)
Hátul: 11" (279 mm)
Tető: 4.25" (108 mm)
Barbetták: 7"-5"-4" (178-127-102 mm)
Híd: 10" (254 mm)
Meghajtás:
Kazánok: 42 Babcock-Wilcox 285 psi üzemi nyomás
Turbinák 2 Brown Curtis
Teljesítmény 112,000 lóerő
Hajócsavarok száma: 4 db
Hatótáv:
3,650 tengeri mérföld @ 30 csomó
9,400 tengeri mérföld @ 15 csomó
Max. sebesség:
31.7 csomó (tesztüzem 1916)
28.3 csomó (1936)
Olaj készlet 4082 tonna
Személyzet:
Jellemzően: 955-1,500 fő
Forrás: Internet (wiki, különféle weboldalak (onwar, bismarck-class.dk, history.navy.mil, hazegray.org, battleships-cruisers.co.uk, stb.) és webfórumok (axishistory és társai)