10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #46453
    igen? Amikor nem tud gyártani alaktrész sem?
    Tehát ha Magyarország mondjuk vesz leopard 2-es harckocsikat akkor simán licencbe tudja gyártani az alkatrészeit is..?


    A Licencgyártás (vagy Licenc-felújítás) üzleti alapú megállapodás, nem a komplett gyártó-komplexumot húzzák fel az adott országban, hanem általában egyes részelemeket gyártanak helyben, és a végszerelést hajtják végre az adott országban. Így az adott országban lesz elköltve a vételár legalább egy része és legalább ideiglenesen munkahelyet teremtenek, plusz általában utána tovább működhet szervíz-szinten.

    Még a komoly hadiiparral bíró országok sem képesek arra, hogy minden alkatrészt helyben gyártsanak, az Indiai T-90 harckocsikban orosz motor kerül, az Izraeli (elvileg saját) Merkava harckocsikba pedig német motor.

    Ha te teljesen saját alkatrészbázist akarsz, azt egy Magyarország méretű országban nem tudod megvalósítani - gazdasági rémálom lenne.

    Amire én gondoltam, az az, hogy a felújítást Licenc-alapon lehetne elvégezni, persze a T-72-esek aktív számbővítése mellett (legalább 60-80 harckocsira emelve az üzemképes harckocsik számát). Az alkatrészek egy jó része ekkor is az országon kívülről érkezne, de ahogy fent is írtam, ez ilyen helyzetben normális.