10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • NorBear
    #45335
    ". Csakhogy egyetlen F-22 már most annyiból üzemel, mint egyetlen F-15C. Szerintem ez elég költséghatékony leváltás. Minimum ugyanazt a képességeet, de inkább többet ugyanazon zöldhasúért kapsz és még pilóta is kevesebb kell, ahogy tanker is és ez szépen gyűrűzik tovább. "

    Az F–22-es alkalmazásával kapcsolatban számos problémára derült fény, ellentétben több más repülőgéppel, melyek idővel kinövik gyermekbetegségeiket, hadrendbe állítása után nem csökken, sőt, növekszik a meghibásodások száma. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult, a javítóanyag egy napos száradást igényel. A kabintető az elvárt 800 repült óra helyett már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni, emiatt cserére szorul. A szárny és a törzs csatlakoztatására használt titánelemek nem megfelelő minőségűek, emiatt előre meghatározott időszakonként átvizsgálásra szorulnak.
    A repülőgépek hadrafoghatósága a felmerülő problémák miatt igen alacsony, 55-64% közötti, az egy repült órára eső karbantartásigényük 2004 és 2008 között 20-ról 34 órára nőtt. Átlagosan 1,7 repült óránként jelentkezik kritikus hiba a repülőgépekben, melyek javítás nélkül alkalmatlanná teszik a bevetésre. A megnövekedett karbantartásigény miatt egy repült óra költsége 44-49 ezer USD, ami lényegesen magasabb, mint az előd F–15 Eagle 30 000 dolláros értéke.


    Ha jól tudom az F-15 kb 27 millió dodót kóstál ezzel szemben ott van a Raptor 143-144 millió dolláros ára.Csekély 5X-ös külömbség.Abban egyet értek veled hogy az F-22 harcértékének megfelelő 3-4 db F-15-ös fentartási költségei magasabbak mint egyeltlen F-22-esé de fajlagosan az F-22-es üzemeltetési költségei jóval magasabbak.