
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#45051
Az USAF még két okból "dobta" hamar az F-104-est, az egyik ok, hogy valójában az F-104-est nem ők rendelték meg, a Lockheed "partizánakciója" volt, a Koreai háború tapasztalatait és az új aerodinamikai és hajtóműtechnológiákat akarták egybegyúrni. Jellemző, hogy az F-104-es rendelkezett a korabeli amerikai gépek közül a legegyszerűbb tűzvezető rendszerrel, kvázi nem volt több, mint egy pokoli erős sugárhajtómű egy egyszerű és könnyű "rakétatestben", aminek volt két AIM-9B légiharc rakétája, meg egy gépágyúja (már amikor éppen volt). Az USAF-nak megtetszett a gép, és megrendelték - holott akkor már megvolt rendelve az F-106-os, amely sokkal fejlettebb tűzvezető rendszerrel rendelkezett. Még érdekesebb a TAC esete a csapásmérő bombázó F-104C-vel, ez ugye egy olyan Starfighter lett volna, amely egyetlen B-58 bombával taktikai nukleáris bombázóként lehetett volna bevethető. A sebessége ideálissá tette erre, de valójában sose volt ilyen feladatkörben aktív szolgálatban, a TAC is elfogó vadászként használta (állítólag azért volt erre a kitérőre szükség, mert a TAC saját vadászfedezetet akart a reptereinek, és a kongresszus ezt sose fogadta volna el - de az F-104C esetén arra hivatkoztak, hogy ez egy csapásmérő bombázó, a kongresszus így már áldását adta a beszerzésre).
Ha őszinték akarunk lenni, az USAF egyszerűen olyan helyzetben volt a hidegháború egyre fokozódó világában, hogy kvázi csak annyit kellett mondania, hogy neki kell egy még jobb gép, mert a korábbi gépek nem képesek elfogni az éppen bemutatott új szovjet szuper-bombázót, és a politikusok a vakon elhitt veszélyhelyzetben kérdés nélkül állták a cehhett. Ehhez jött ugye a robbanásszerűen fejlődő technológia, és máris ott tartunk, hogy az USAF egyetlen évtized alatt 6 új típust és annak vagy tucatnyi alváltozát rendszeresítette és vonta ki.