10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Molnibalage
    #45048
    Még az II.Vh-*s topikra reagálva.

    Az F-104-esek talán a történelem kiugróan legkevésbé biztonságos repülőgépe volt, szinte kezelhetetlen.

    Ez így egyáltalán nem igaz sőt, egyenesen butaság. Igazából csak a német gépek potyogtak ennyire és azért, amit Hartmann is megjósolt. Az Luftwaffer kiagyott egy generációt. F-86-ról ültek át F-104-re.

    A másik oldalról azért sem igaz, mert a maga korában a többi gép semmivel sem volt jobb. A Su-9 gépek 1/3-a lezuhant, másik 1/3-a hajtóműtűzben pusztult el. A General Electric Lightning II sem volt az az az üzembiztos valami.

    A MiG-21-F-13-nak kezdetben szinte tök ugynaz a statisztikája volt, mint a német F-104 gépeknek.

    még maga Chuck Yeager is majdnem oda veszett az F-104-es miatt

    Csak az nem szériagép volt, hanem egy speciális magaslégköri repülésekhez modosított F-104-es egy igen speciális helyzetben. A hiba ott volt, hogy az aznapi második repülésen nem volt kellően ritka, hogy a kis rakétafúvókák műödjenek és a gép átesett a kormányzás hiánya miatt. Az Igazak című könyvben az eset szerepel.