10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • cifuatwork
    #299
    Hát ennek is vannak előnyei és hátrányai. Vannak előnyös tulajdonságai aerodinamikai részről, de szerkezetileg sok a probléma vele, és az oroszoknak sem úgy sikerült megvalósítani, ahogy eredetileg akarták. Az első terveken még "Teljes Cannard"-elv érvényesült volna, tehát az előrenyilazott szárny a gép hátsó részén, az orron pedig egy kacsaszárny (vezérsík) - valami olyasmi, mint az X-29 volt. Aztán annyi probléma lépett fel a tesztek során, hogy a végén egy ilyen vegyesfelvágott lett: elöl a kacsaszárny, "középen" az előrenyilazott szárny és a gép farkán van két csökevényes vizszintes vezéssík.

    Mindenestre ha sikerül végigvinni a tervet (amiben a magas költségek miatt én nem vagyok biztos), akkor ez lehet az első rendszeresített előrenyilazott szánryú repülőgép (a német légierőben is kisérleteztek előrenyilazott szárnyú gépekkel, de azok megrekedtek a tesztgépek szintjén, mivel egy előrenyilazott szárny esetében nem működnek a hagyományos irányítási metódusok - az X-29 esetén pl. 3 számítógép feladata volt a különféle kormányfelűletek irányítása).

    Mindenestre nem túl népszerű az előrenyilazott szárny koncepció, a jelenlegi gépeknél a hagyományos hátranyilazott szárny, vagy a deltaszárny mellett döntöttek - a JSF tenderre sem neveztek be előrenyilazott szárnyú gépet...