10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Yetike
    #1753
    Ha az ami fejlesztők lobbizását vesszük alapul, akkor elég ellenpéldának venni az orosz konstrukciókat, őket aztán tényleg nem befolyásolják az amik :).

    A lánctalpat azért kezdték alkalmazni (a I.VH harckocsiknál), mivel csak azok voltak képesek leküzdeni a felázott sártengereket, műszaki és drótakadályokat, lövészárkokat stb, emellett nagy páncélvédettségű felépítményeket lehetett rájuk építeni, relatíve kis talajnyomás mellett. Már akkor is voltak páncélgépkocsik, de az elégtelen terepjáróképesség és alacsony teherbírás miatt nem ezeket alkalmazták.

    Természetesen a lánctalpnak vannak előnyei és hátrányai. Hátrány a nagy fogyasztás, a rövidebb élettartam, az alacsonyabb elérhető sebesség. Az előny pedig a nagy terepjáróképesség és a nagy terhelés mellett is kis talajnyomás.

    Városban természetesen a kerekes járműveket optimálisabb használni, de terepen már a lánctalpasok vannak előnyben. A hátrányt amúgy úgyis ki tudják küszöbölni, hogy a páncélost úton és máshol teherautókon szállítják.

    Így azt mondom, amíg nem lesz az egész föld egy nagy gigapolisz, addig a lánctalpas járművek mindig kelleni fognak.